This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Cytrynowa babka z makiem

czwartek, 12 marca 2015

Cytrynowa babka z makiem

Wilgotna babka cytrynowa
Babka cytrynowa z makiem
Puszysta, wilgotna babka z dodatkiem maku i cytryny. To moja pierwsza propozycja, którą chciałam się z Wami podzielić przed zbliżającymi się świętami Wielkanocnymi. Zazwyczaj przygotowywałam klasyczną cytrynową babkę. By urozmaicić przepis postanowiłam poszukać czegoś trochę innego. Tak znalazłam babkę u  Małej Cukierenki, którą lekko zmodyfikowałam. Łatwa w przygotowaniu, będzie pięknie wyglądać na świątecznym stole. 

Składniki
1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 duże jajka
3/4 szklanki cukru
200 g miękkiego masła/margaryny
sok wyciśnięty z 1 cytryny
1/3 szklankę oleju
3 łyżki maku 

lukier
białko
3/4 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka soku z cytryny
żółty barwnik spożywczy

Sposób przygotowania
Mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia. 
Masło utrzeć mikserem na puszystą masę. Dodać cukier i ucierać przez kolejne przez 3 minuty. Następnie wbijać po 1 jajku i miksować przez chwilę, by składniki się połączyły w gładką masę. Wlać sok z cytryny, olej i mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia i wszystko razem wymieszać. 
Do drugiej miski przełożyć 1/3 przygotowanej masy i wymieszać z makiem.
Formę do babki  (średnica 21 cm) wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Obie masy nakładać do formy na zmianę. 
Nastawić piekarnik do 180 stopni i piec babkę ok 60 minut (lub do suchego patyczka). 
Lukier - białko z jajka ucierać z cukrem pudrem i sokiem z cytryny na gładką masę. Dodatkowo można dodać żółtego barwniku spożywczego dla koloru.
Ozdobić ostygniętą babkę lukrem.
Babka cytrynowa z makiem

Etykiety: ,

Komentarze (25):

12 marca 2015 16:06 , Blogger Kinga pisze...

Wygląda smacznie :)))

 
12 marca 2015 16:08 , Anonymous bryssska pisze...

fajnie wiosennie wygląda, a jak z makiem to coś dla mnie, pycha; pozdrawiam;

 
12 marca 2015 16:55 , Blogger Karolina Smyk pisze...

PIEKNIE!!!!!!!

Zapraszam na smykwkuchni.blogspot.com ;-)
Miłego Dnia!

 
12 marca 2015 17:19 , Blogger whipped cream pisze...

Bardzo ładnie wygląda. Wydaje się też dość prosta w przygotowaniu... ;)

 
12 marca 2015 18:05 , Blogger Delicious Titbits pisze...

Śliczna ta baba :)

 
12 marca 2015 18:50 , Anonymous napiecyku pisze...

Piękna baba, stokrotki widzę u ciebie już kwitną :)

 
12 marca 2015 19:54 , Blogger Natalie pisze...

Jaka piękna! :O

 
12 marca 2015 19:54 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Przepiękne zdjęcia, cudownie udekorowana, aż pachnie wiosną, choć za oknem dziś niekoniecznie ;) Nie znałam w ogóle połączenia babki z makiem, dla mnie "babkowość" zawsze kojarzyła się z brakiem jakichkolwiek dodatków ;)

 
12 marca 2015 21:36 , Blogger Angie pisze...

Zdecydowanie wiosennie, zdecydowanie pięknie; )

 
12 marca 2015 21:40 , Blogger Łucja pisze...

Piękna babeczka :) Lubię mak w wypiekach!

 
13 marca 2015 06:56 , Blogger Krystyna Boner pisze...

Taka babeczka koniecznie musi się na stole świątecznym pojawić. Ale można przecież wypróbować wcześniej jak ona smakuje. Bo jest taka kusząca.... :)

 
13 marca 2015 08:20 , Blogger simply lifetime pisze...

wspominałam już, że uwielbiam babki? :) to smak mojego dzieciństwa i zawsze chętnie do niego wracam. Twoja wygląda bajecznie, nie wiem, czy powinnam zwlekać z jej spróbowaniem aż do świąt...! :)

 
13 marca 2015 08:34 , Anonymous Beata, Magazyn Kuchenny pisze...

Dziękuje za takie śliczne wprowadzenie mnie w przedświateczny i wiosenny klimat :-)

 
13 marca 2015 10:05 , Blogger Kasia pisze...

Jaka śliczna! Ja chcę ten kawałek z kwiatuszkiem :)

 
14 marca 2015 01:12 , Blogger Marcela pisze...

jaka piękna! <3

 
14 marca 2015 19:19 , Blogger DżemDżus pisze...

Piękna baba i tak już wiosennie przybrana. :)

 
14 marca 2015 21:22 , Anonymous ladylaura pisze...

Przepiękna ,wiosna przyszła.

 
15 marca 2015 21:04 , Anonymous zwyczuciemsmaku.pl pisze...

Przepiękna. Zdjęcia idealne i bardzo zachęcające do spróbowania ;)

 
16 marca 2015 00:03 , Blogger Unknown pisze...

Prześliczna! ^^

 
20 marca 2015 14:29 , Anonymous Magda C. pisze...

Z makiem? Biorę od razu! Przepiękna :)

 
20 marca 2015 18:49 , Blogger marzenafotografuje pisze...

Twoja babka wygląda smakowicie a udekorowana jest cudownie :)

 
22 marca 2015 00:18 , Blogger Kasia Jastrzębska | Pełny talerz pisze...

Wygląda zachwycająco! :)

 
22 marca 2015 19:10 , Anonymous Gosia pisze...

Po prostu wspaniała! :) Nie mogę się napatrzeć na te piękne zdjęcia, zwłaszcza, że to babka cytrynowa, którą po prostu uwielbiam :))

 
24 marca 2015 19:17 , Anonymous Moja pasja smaku pisze...

Cudna, kwiatowa dekoracja :)

 
26 marca 2015 11:03 , Blogger majka pisze...

Piekna babeczka! Idealna na wielkanocny stol :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna