This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Kawowa babka z polewą czekoladową

wtorek, 17 marca 2015

Kawowa babka z polewą czekoladową

Kawowa babka z polewą czekoladową
Uwielbiam wszelkie ciasta przekładane kremem. Ale to po babkę sięgam najchętniej. Nie jest za słodka, nie sprawia mi tyle problemów co nieszczęsne biszkopty. A przede wszystkim zawsze się udaje. Ostatnio przygotowałam kawową, która nie zawiodła pod żadnym względem. Wyszła bardzo puszysta, wilgotna, a na drugi dzień była równie świeża jak na początku. Myślę, że zachowałaby swoje walory na dłużej, niestety ktoś ją zjadł, zanim mogłam się o tym przekonać :)


Składniki
5 jajek
1 szklanka cukru
1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
3 łyżki kakao
1/4 szklanki mocnej kawy rozpuszczalnej,
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g rozpuszczonego masła

Dodatkowo
100 g gorzkiej czekolady
3 łyżki śmietanki 30%

Sposób przygotowania
Masło rozpuścić w rondelku i odstawić by lekko przestygło.
Jajka ubić mikserem do momentu, aż powstanie jasna i puszysta masa (ok. 5 minut). Wsypać cukier i jeszcze przez chwilę miksować.
Mąkę wymieszać z kakao, proszkiem do pieczenia i powoli przesypać do masy jajecznej. Mikserem wymieszać wszystkie składniki. Następnie wlać ostudzoną kawę, rozpuszczone masło i zmiksować na gładką masę. 
Wysmarować tłuszczem i obsypać mąką formę na babkę (piekłam w formie o średnicy 24 cm). Przelać ciasto i włożyć do nagrzanego piekarnika do 180 stopni ok. 45 minut (lub do suchego patyczka).
Czekoladę połamać na mniejsze kawałki i przełożyć do rondelka. Dodać 3 łyżki śmietanki 30% i cały czas mieszając podgrzewać na małym ogniu, aż czekolada się rozpuści.
Wystudzoną babkę delikatnie wyłożyć z formy i polać polewą czekoladową. 
Kawowa babka z polewą czekoladową

Etykiety: ,

Komentarze (34):

17 marca 2015 02:05 , Blogger Unknown pisze...

Kawa i czekolada w jednym cieście? Czego można chcieć więcej? :) Pięknie się prezentuje :)

 
17 marca 2015 08:08 , Blogger ILoveBake.pl pisze...

śliczne zdjęcia i świetna babka z nutą kawy uwielbiam :)

 
17 marca 2015 09:08 , Blogger lychasmakow pisze...

Babka super; )

 
17 marca 2015 09:27 , Blogger Marta pisze...

Ja z kolei nie przepadam za ciastami przekładanymi kremem, ale smak kawy ubóstwiam, więc na taką babkę bym się skusiła :)

 
17 marca 2015 09:46 , Blogger Salvador Dali pisze...

a dla mnie babki jakieś takie za suche są.. chociaż ta prezentuje się przepysznie.. wygląda na zwartą, ale nie suchą.. i ta polewa <3

 
17 marca 2015 10:03 , Blogger Kasia pisze...

Cudowna... Cała czekoladowa, jak marzenie :)

 
17 marca 2015 11:28 , Blogger Konczi i Szpileczka pisze...

wspaniałości

 
17 marca 2015 12:38 , Blogger Olka pisze...

Śliczne fotki :) pyszna babka, zjadłabym duużą porcję :))

 
17 marca 2015 14:24 , Anonymous ladylaura pisze...

Kawowa ,koniecznie muszę upiec.

 
17 marca 2015 15:56 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Też o tym pomyślałam! Czego jeszcze można chcieć ;)

 
17 marca 2015 16:14 , Anonymous klaudyna148 pisze...

Smakowita babka, ta polewa jest na pewno genialna.

 
17 marca 2015 16:29 , Blogger Paulina | czekolada-utkane.pl pisze...

Ta lśniąca czekoladowa polewa kusi, oj kusi! :)

 
17 marca 2015 18:43 , Blogger Unknown pisze...

Ach! Piękna babka :) Moja babcia była mistrzynią babek, a mnie jakoś nie wychodzą :( Zawsze albo za sucha, albo zakalec, nie wiem co robię źle, a może to wina piekarnika? Ale widząc takie cudo nie mogę się poddać, wypróbuję w Święta ;)

 
17 marca 2015 19:27 , Blogger Marcelina pisze...

wydaje mi się, że to może być piekarnik :) ja również mam czasem problem ze swoim, ale przy babkach póki co współpracuje ze mną. Jak Ci się uda spróbuj przetestować przepis, będę trzymać kciuki by się udała :)

 
17 marca 2015 20:25 , Anonymous Anna I Studio Kuchnia pisze...

Piękna, kusząca babka:)

 
17 marca 2015 22:51 , Blogger wedelka pisze...

Chętnie bym jej spróbowała :)

 
17 marca 2015 23:22 , Blogger Łucja pisze...

Piękna i pachnąca :) Aż zapragnęłam sięgnąć po kawałek! :)

 
18 marca 2015 10:25 , Blogger whipped cream pisze...

Wygląda bardzo apetycznie. Nie przepadam za smakami kawowymi, ale myślę, że da się ją łatwo przerobić ;)

 
18 marca 2015 13:32 , Anonymous Adventuresinthekitchen pisze...

Piękna babka :) Nigdy nie jadłam kawowej :) Chyba będę musiała wypróbować Twój przepis! :D Pozdrawiam :)

 
18 marca 2015 13:46 , Blogger Kaś pisze...

ciekawe kto ją zjadł :D a kawowej muszę w końcu spróbować

 
18 marca 2015 15:04 , Blogger Królowa Karo pisze...

Wygląda przepysznie. Jeszcze ta piękna polewa. Może taką babkę popełnię na Wielkanoc?

 
18 marca 2015 16:07 , Blogger gin pisze...

Musiała cudownie kawą pachnieć :)

 
18 marca 2015 19:48 , Blogger Krystyna Boner pisze...

Pysznie kusi. Uwielbiam baby wszystkie. A te z czekolada szczególnie. Pięknie Ci się upiekła, a na te polewę to już mi ślinka cieknie :)

 
19 marca 2015 16:35 , Blogger Marcela pisze...

o rany..... aż cieknie ślinka! babka wygląda bosko!

 
19 marca 2015 17:25 , Blogger Mk pisze...

Że też dopiero trafiłam na tego bloga! przepiękne zdjęcia, jestem pod wrażeniem :-)

 
19 marca 2015 22:24 , Blogger FotoNaturalnie.blogspot.com pisze...

Moja Mistrzyni. A ciacho leci do ulubionych. Ściskam Marcelinko :)

 
20 marca 2015 12:06 , Blogger Amber pisze...

Imponująca baba!
Pięknie jej w tych tulipanach...

 
20 marca 2015 14:23 , Anonymous Magda C. pisze...

Piękna ta babka :)

 
20 marca 2015 18:53 , Blogger marzenafotografuje pisze...

Fajna babka. Mniam :)

 
21 marca 2015 10:38 , Anonymous Moja pasja smaku pisze...

Wygląda wspaniale ! Na początku myślałam, że jest czekoladowa. Strasznie mnie intryguje, bo jeszcze takiej nie jadłam. Jeszcze ;) !

 
21 marca 2015 18:47 , Blogger Onepicaday pisze...

Łał! Atak głodu mnie dopadł na sam widok

 
22 marca 2015 19:12 , Anonymous Gosia pisze...

Kawowa powiadasz? W takim razie po prostu muszę spróbować, bo uwielbiam wszystko, co kawowe :) I po raz kolejny wspaniałe zdjęcia. uwielbiam tu zaglądać :)

 
25 marca 2015 08:23 , Blogger Martha pisze...

Genialna babeczka, świetne zdjęcia! :)
Korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić do wzięcia udziału w moim konkursie, w którym zadaniem konkursowym jest przygotowanie wielkanocnego wypieku bądź deseru. :) A do wygrania jest śliczna patera i nie tylko! :)
Szczegóły na blogu:
http://tajnikismaku.blogspot.com/2015/03/wielkanocny-konkurs-pastelowy.html

 
28 marca 2015 18:54 , Blogger simply lifetime pisze...

kawoszem nie jestem, ale dla takiego ciasta mogę zostać! jednak czekoladowa polewa to coś, co zdecydowanie do mnie przemawia :) czy wspominałam już, że uwielbiam babki? :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna