This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Tuńczyk!

wtorek, 11 lutego 2014

Tuńczyk!

Sałatka z tuńczyka
Moje wyobrażenie o tuńczyku zawsze było, że to taka mała rybka jak szprotka, ewentualnie może być jak  śledzik bałtycki. Dopiero kolega w pracy, kiedy na przerwie zeszliśmy na temat ryb i połowu, pojawiło się hasło tuńczyk, ja na to - 'aha, no wiem, to taka mała rybka'. Kolega odpala Google i pokazuje mi tą moją "małą rybkę". Moje zdziwienie ogromne, do tej pory mam w głowie jedną fotografię, jak pan rybak zabiera się za wyłowionego tuńczyka z maczetą. My tu o rybach, a sałatka czeka :) Prosta, szybka i zdrowa, bo z ryżem i małą ilością majonezu.

Składniki
2 torebki ryżu naturalnego
1 puszka tuńczyka w sosie własnym
4 ogórki konserwowe
3 jajka ugotowane na twardo
pół papryki czerwonej
1 cebula
100 g kukurydzy z  puszki
pietruszka do przyzdobienia
2 łyżki majonezu
1 łyżka jogurtu naturalnego
2 łyżeczki musztardy
sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania
Ryż ugotować wedle instrukcji na opakowaniu, odstawić do wystygnięcia. Paprykę, jajka, ogórka i cebulę pokroić w kostkę wsypać do dużej miski. Tuńczyka i kukurydzę odsączyć z zalewy, dodać do dużej miski razem z ryżem. Majonez połączyć z jogurtem i musztardą, dodać do sałatki, dokładnie wymieszać. Przyprawić solą i pieprzem. Przyozdobić na sam koniec posiekaną pietruszką. Smacznego!
Sałatka z Tuńczyka

Etykiety: ,

Komentarze (14):

11 lutego 2014 20:35 , Blogger Julia pisze...

same pyszności w tej sałatce. w sam raz na urodziny cioci ;)

 
11 lutego 2014 21:27 , Anonymous Magda C. pisze...

Jaka fajna ta sałatka :) Muszę zrobić!

 
11 lutego 2014 22:15 , Blogger lekki brzusio pisze...

o lubię takie sałateczki,
zdjęcie cebuli - mega!

 
12 lutego 2014 10:15 , Blogger simply lifetime pisze...

co tam majonez, jak ona tak pysznie wygląda :)
p.s. świetna zmiana grafiki! :)

 
12 lutego 2014 14:40 , Blogger mapet pisze...

Mimo, że nie lubię tuńczyka to chyba spróbowałabym tej kuszącej sałatki :)

 
12 lutego 2014 17:22 , Blogger Kulinarny Zenit pisze...

Co do tuńczyków to kiedyś kojarzyłam je tylko z puszką, później pamiętam jak trafiłam w necie na artykuł o najdroższym tuńczyku świata... oniemiałam na jego widok :O

Sałatka pyszne, uwielbiam takie :)

 
12 lutego 2014 21:48 , Anonymous Anonimowy pisze...

Witam,
bardzo podobają mi się Twoje przepisy.
Zapraszam też na mojego bloga, którego właśnie tworzę, będzie ciekawię.
http://magicznyi.blogspot.co.uk/
Pozdrawiam

 
12 lutego 2014 22:16 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Ej, miałam taką rozmowę z moim P. ostatnio! I też dałam się nabrać, że tuńczyk jest mały, tylko ja porównywałam nie do szprotki ale do śledzia ;) To pewnie przez tę jego sklepową puszkową formę! I w sałatce bardzo lubię.

Też podoba mi się bardzo zmiana nagłówka!

 
12 lutego 2014 22:55 , Blogger Marcelina pisze...

Z cebuli dobra modelka ;)

 
12 lutego 2014 22:56 , Blogger Marcelina pisze...

Tak majstrowałam z grafiką, by jakaś odmiana była :) i wiadomo - majonez nigdy nie jest zły! :)

 
12 lutego 2014 22:57 , Blogger Marcelina pisze...

mnie on nigdy nie kusił, ale w sałatce ryby nie czuć i ładnie pachnie majonezem ;)

 
12 lutego 2014 22:59 , Blogger Marcelina pisze...

Puszka wszystkich myli :) no ale nie dziwię się, takiego całego, to musieli by chyba sprzedawać w kontenerze :))

 
12 lutego 2014 22:59 , Blogger Marcelina pisze...

na wagę złota ta ryba :))

 
14 lutego 2014 19:56 , Blogger Kaś pisze...

hehe długo miałam dokładnie to samo przeświadczenie co do tuńczyka :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna