This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Babeczki z kremem malinowym

poniedziałek, 10 lutego 2014

Babeczki z kremem malinowym

Luty jest moim z jednych ulubionych miesięcy - wypadają w nim moje urodziny, jest Tłusty Czwartek i góra pączków. Do tego kończy się szybko, dni są coraz dłuższe i praktycznie po nim szykujemy się na wiosnę. O Walentynkach też pamiętam. Co prawda, już nie zaglądam co chwilę do skrzynki pocztowej, by sprawdzić czy nie dostałam kartki z Amorem od sąsiada. Zresztą i tak zawsze znajdowałam tuzin zaadresowanych do mojej siostry:) Teraz zamiast liścików, czeka na mnie pudełeczko ptasiego mleczka i nie zamieniłabym go na nic innego (przynajmniej rok temu czekało na mnie i w tym roku też na nie liczę:)) A żeby nie było, że tak z pustymi rękami, mam w zamian słodką propozycję - kruche babeczki z kremem malinowym.


Składniki (na 12 szt. babeczek)
na kruche ciasto
225 g mąki pszennej
1 łyżka kakao
1 jajko
100 g masła
2 łyżki cukru

Krem malinowy
200 g śmietanki 30%
250 g sera mascarpone
3 łyżeczki soku malinowego
3 łyżeczki cukru

Sposób przygotowania
Do miski wsypać mąkę, kakao, wymieszać, dodać cukier, posiekane masło i zagniatać do uzyskania gładkiego ciasta. Zawinąć w folię i schować do lodówki na 30 min.
W tym czasie przygotować krem - schłodzoną śmietankę ubić na sztywno, pod koniec dodając cukier. Do ubitej śmietany dodać serek mascarpone i ubijać do momentu połączenia się składników, pod koniec dodać sok malinowy. Krem przełożyć do lodówki.
Ciasto rozwałkować na posypanym mąką blacie na grubość ok. 5 mm i wycinać szklanką kółka. Foremki do babeczek wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Wykrojonymi kawałkami wyklejać foremki, ułożyć na blaszce i dać do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec ok. 15 min. Gotowe babeczki ostudzić i udekorować kremem i posypką. 
Babeczki z kremem malinowym


Słodkie Walentynki 2014 Mascarpone Karnawał 2014

Etykiety: ,

Komentarze (15):

10 lutego 2014 17:07 , Blogger Unknown pisze...

Skad ja znam tą paterke:) Rozowo i słodko:)

 
10 lutego 2014 17:32 , Blogger Kasia pisze...

Jakie piękne, jakie smakowite, cudo! :))

 
10 lutego 2014 18:44 , Anonymous klaudyna148 pisze...

Wspaniałe babeczki :)

 
10 lutego 2014 19:24 , Blogger whiness pisze...

Jakie one urocze :) Cukierkowe wręcz, powiedziałabym, i chyba to najlepsze określenie.

 
10 lutego 2014 20:56 , Blogger Julia pisze...

fakt, w lutym jest kilka przyjemnych świąt ;) tłusty czwartek <3
śliczne te Twoje babeczki!

 
10 lutego 2014 21:26 , Blogger Łucja pisze...

cudne babeczki :) sięgam po jedną!

 
11 lutego 2014 11:42 , Blogger Marcelina pisze...

u mnie też musiała się ona pojawić :)

 
11 lutego 2014 11:42 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! :)

 
11 lutego 2014 11:42 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję :)

 
11 lutego 2014 11:43 , Blogger Marcelina pisze...

Podoba mi się :)

 
11 lutego 2014 11:44 , Blogger Marcelina pisze...

góra pączków raz na rok, można zaszaleć :)

 
11 lutego 2014 11:44 , Blogger Marcelina pisze...

Częstuj się nawet dwoma :)

 
11 lutego 2014 12:42 , Blogger simply lifetime pisze...

no matko, malinowe babeczki, matko, jak tu ich nie zjeść? :D a co, chyba spróbuję zrobić, chociaż dotąd żadne mi nie wyszły, to te będą musiały, nie mają wyjścia! :)))

 
11 lutego 2014 21:27 , Anonymous Magda C. pisze...

Prześliczne te babeczki, ten krem cudo!

 
12 lutego 2014 11:59 , Blogger gin pisze...

O mniam, pyszne musiały być :)
Moja Siostra też ma urodziny w lutym :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna