This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Malinowy sernik i owoce leśne

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Malinowy sernik i owoce leśne

Malinowy sernik
Pierwszy raz piekłam ciasto w nocy. Do tego, pierwszy raz robiłam ciasto przy świecach. Nie planowałam "romantycznie, przy świecach i winie", ale mała awaria światła w kuchni rzuciła mi wyzwanie - trzeba robić  sernik przy gromnicy. Z pomocą przyszła mi druga para rąk, dzięki której uwinęłam się jeszcze przed północą. Beż żadnej grudki, z idealnym spodem, mam dla Was malinowy sernik, z garścią (niestety mrożonych) owoców leśnych. 

Składniki
na spód 
200 g herbatników
100 g masła 

na masę serową

750 g twarogu tłustego dwukrotnie zmielonego
1 opakowanie budyniu malinowego
4 jajka
120 ml śmietanki kremówki
2/3 szklanki cukru pudru

Dodatkowo

100 g czekolady mlecznej
100 g owoców leśnych (do dekoracji)
wiórki kokosowe

Sposób przygotowaniaHerbatniki pokruszyć drobno, dodać do nich roztopione masło. Dno tortownicy (moja ma 26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, a boki nasmarować tłuszczem. Pokruszone ciasteczka wysypać i wcisnąć w dno tortownicy. Włożyć do lodówki na czas przygotowania masy serowej. 
Do miski wbić całe jajka, dodać cukier, proszek budyniowy i miksować na puszystą masę. Dodawać porcjami twaróg, miksować na najwyższych obrotach. Na sam koniec wlać śmietankę i wymieszać. Przelać masę serową na spód ciasteczkowy i piec w temp. 190 stopni 20 min, po czym zmniejszyć temperaturę do 120 stopni i piec przez 70 min. Studzić ciasto w piekarniku, z lekko uchylonymi drzwiczkami. 
Kiedy już ostygnie, włożyć najlepiej na całą noc do lodówki. Na drugi dzień rozpuścić czekoladę, polać nią ciasto z góry, dodatkowo można przyozdobić je owocami leśnymi lub wiórkami kokosowymi. Smacznego!
Malinowy sernik z owocami leśnymi

Etykiety: , ,

Komentarze (21):

13 stycznia 2014 14:10 , Blogger Żelikowska pisze...

Wygląda pięknie i smakowicie :) myślisz, że da radę zrobić go w silikonowej formie na tartę (28cm)? ;)

 
13 stycznia 2014 14:15 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! Wiesz co, w silikonowej formie nigdy nie robiłam (poza ciastkami), więc nie mam pojęcia czy by się udał :)

 
13 stycznia 2014 15:08 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Cudowne zdjęcia.
Zapisałam przepis w zakładkach, do zrobienia na niedzielę :)

 
13 stycznia 2014 15:14 , Blogger Marcelina pisze...

Cieszę się :)
Mam nadzieję, że wyjdzie bezproblemowo, w razie czego zapraszam na mój, ledwo ruszony :))

 
13 stycznia 2014 15:23 , Blogger justynapolska pisze...

aa ale pysznie wygląda <3

 
13 stycznia 2014 15:47 , Blogger Biblioteczka Moni pisze...

Dla chcącego nic trudnego, nawet przy świecach można upiec tak piękne ciasto :) Wygląda bardzo smacznie.

 
13 stycznia 2014 17:05 , Blogger kuchcikOla pisze...

Dobrze jest zatrzymać kawałek lata w zamrażarce, aby później móc cieszyć podniebienie takimi wypiekami :)

 
13 stycznia 2014 17:09 , Blogger whiness pisze...

Tęskno mi już trochę do owoców leśnych... Tym sernikiem przywołujesz ten wakacyjny czar w naprawdę przyjemny sposób. :)

 
13 stycznia 2014 18:51 , Blogger Kasia pisze...

Jest idealny, marzę o kawałeczku choć...

 
13 stycznia 2014 19:02 , Anonymous Magda C. pisze...

Prześliczny sernik :) Mniam, mniam!

 
13 stycznia 2014 19:39 , Anonymous Pan Deserek :) pisze...

Ślinka pociekła i głodny się zrobiłem ;) Nie ma wyjścia będzie trzeba zrobić ten serniczek ;)

 
13 stycznia 2014 22:30 , Blogger mapet pisze...

Kolejny z serii serników, normalnie Twoje popisowe ciasto już chyba mistrzowskie :)

 
14 stycznia 2014 19:19 , Blogger Marcelina pisze...

Z każdą nową próbą powstaje jeszcze lepszy, w tym to mi pomagał mistrz kruszenia ciastek :))

 
14 stycznia 2014 19:19 , Blogger Marcelina pisze...

koniecznie do spróbowania :)

 
14 stycznia 2014 19:20 , Blogger Marcelina pisze...

ja już czekam niecierpliwie na maliny :))

 
14 stycznia 2014 19:25 , Blogger Marcelina pisze...

świece to nawet dobrze na niego wpłynęły, ale mam nadzieję, że nie będę kiedyś zmuszona piec ciasto bez piekarnika ;)

 
14 stycznia 2014 23:22 , Blogger simply lifetime pisze...

sernik wprost idealny, nie dość że z czekoladą, to jeszcze z owocami, tylko jeść i nie odchodzić od stołu :) omomomomom :D :*

 
15 stycznia 2014 21:53 , Blogger lekki brzusio pisze...

co za pyszności!

 
17 stycznia 2014 16:36 , Blogger Kulinarny Zenit pisze...

mi po prostu brakuje słów... uwielbiam serniki, a Twój bardzo zachęca do jego zjedzenia :D

 
17 stycznia 2014 22:11 , Blogger Weronika pisze...

Tęsknię za świeżymi owocami: malinami, borówkami, jagodami. Sernik za pewno pyszny!

 
27 stycznia 2014 16:59 , Blogger Łucja pisze...

mniam :) wygląda przepysznie :D

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna