This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Sernik z polewą karmelową

sobota, 7 grudnia 2013

Sernik z polewą karmelową

Macie ochotę na kolejny sernik? Z polewą karmelową? Z migdałami? Jak są same pozytywne odpowiedzi, to namawiam Was na wypróbowanie tego przepisu. Ciasto jest na spodzie z herbatników, z kremową masą serową, gdzie mi jeszcze było mało, musiałam przyozdobić go polewą karmelową. Zapewniam że, na jednym kawałku nie poprzestaniecie. 
Bazowałam na przepisie od Pieczarki Mysi.

Składniki
na spód
200 g herbatników
90 g masła

masa serowa
750 g twarogu tłustego dwukrotnie zmielonego
1 opakowanie budyniu waniliowego
4 jajka
125 ml śmietany kremówki 30 %
3/4 szklanki cukru

polewa karmelowa
100 g cukru
40 g masła
100 ml śmietany kremówki

Dodatkowo 
100 g migdałów łuskanych

Sposób przygotowania
Herbatniki pokruszyć drobno, dodać do nich roztopione masło. Dno tortownicy (średnica 26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, a boki nasmarować tłuszczem. Pokruszone ciasteczka wysypać i wcisnąć w dno tortownicy. Włożyć do lodówki.
Przygotowanie masy serowej - do miski wbić całe jajka, dodać cukier i proszek budyniowy, zmiksować na puszystą masę. Dodawać porcjami twaróg i śmietankę, miksować na największych obrotach. Masę wlać na ciasteczkowy spód. Nagrzać piekarnik do 180 stopni i piec przez 20 min, następnie zmniejszyć do 120 stopni i piec przez ok. 70 min. Studzić ciasto w piekarniku, z lekko uchylonymi drzwiczkami. 
Polewa karmelowa - cukier wsypać do garnuszka, podgrzewać do momentu roztopienia się, dodać masło, następnie wlać śmietankę. Masę podgrzewać na małym ogniu, mieszając cały czas, aż zgęstnieje. Ostudzoną masę przelać na ciasto, posypać połamanymi na mniejsze kawałki migdałami.  Przełożyć ciasto do lodówki na całą noc.  
Sernik z polewą karmelową
Sernik z polewą karmelową

Etykiety: , ,

Komentarze (25):

7 grudnia 2013 18:07 , Blogger Kulinarne Inspiracje pisze...

Pysznie wygląda!

 
7 grudnia 2013 18:07 , Blogger Natalie pisze...

Ale aksamitny ! Ta polewa wygląda tak kusząco :)

 
7 grudnia 2013 18:24 , Blogger whiness pisze...

Ach, ten karmel na wierzchu do mnie woła :)

 
7 grudnia 2013 18:43 , Blogger Karolina pisze...

mniam, wygląda przepysznie :)
pozdrawiam i zapraszam do siebie przyprawzyciekolorami.blogspot.com

 
7 grudnia 2013 21:41 , Blogger Unknown pisze...

Widzę, że stajesz się sernikowym ekspertem :) Zamierzam w tym roku zadebiutować :D

 
7 grudnia 2013 22:38 , Blogger gin pisze...

Na sernik chęć mam zawsze :) Pycha!

 
7 grudnia 2013 23:36 , Anonymous ladylaura pisze...

Apetyczny sernik .pozdrawiam.

 
8 grudnia 2013 12:54 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Zazdroszczę Ci takiej ręki do ciast :)

 
8 grudnia 2013 19:48 , Blogger simply lifetime pisze...

Jakie to piękne! Tak sobie myślę... a może pomozesz mi upiec coś na Święta? :D taka cukiernicza ręka nieoceniona :)

 
8 grudnia 2013 20:58 , Anonymous Byłem tu. Tony Halik pisze...

Brzmi i wygląda pysznie!
Pozdrawiam, Asia

 
8 grudnia 2013 22:44 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! :) smakował równie dobrze, tak jak wyglądał :)

 
8 grudnia 2013 22:57 , Blogger Marcelina pisze...

polewa w nim najlepsza! :))

 
8 grudnia 2013 23:02 , Blogger Marcelina pisze...

bo to najlepsze ciasto na ziemi, musiałam nauczyć się go piec :) debiut mam nadzieję, że się uda :))

 
8 grudnia 2013 23:07 , Blogger Marcelina pisze...

Prosty przepis, jak mi wyszedł to wyjdzie każdemu! :)

 
8 grudnia 2013 23:23 , Blogger Marcelina pisze...

zawsze mogę być twoją inspiracją ;)

 
8 grudnia 2013 23:23 , Blogger Marcelina pisze...

A dziękuję! :)

 
9 grudnia 2013 12:46 , Blogger skoraq cooks pisze...

Sernik z polewą karmelową jest moim zdaniem najlepszy :-) A jak jeszcze do tego są migdały, to już zyskuje ten sernik miano mojego ulubionego nawet bez próbowania :-)

 
9 grudnia 2013 18:55 , Anonymous Magda C. pisze...

Wspaniała rozpusta, wygląda pięknie ten sernik :) Mój tata byłby zachwycony ;)

 
9 grudnia 2013 20:55 , Blogger Marcelina pisze...

jak zobaczyłam ten przepis, wiedziałam że, muszę go wypróbować, polewa powala :)

 
9 grudnia 2013 21:47 , Blogger Patrycja pisze...

O rany, nie mogę oderwać wzroku od Twojego serniczka! Wygląda mega apetycznie! :))

 
10 grudnia 2013 15:35 , Blogger mapet pisze...

i już drugi piękny serniczek byłby w Twojej karcie słodkości :)

 
12 grudnia 2013 23:08 , Blogger Unknown pisze...

OMG, wygląda przepysznie *.*

 
19 grudnia 2013 22:44 , Blogger Marta pisze...

sernik marzenie!

 
2 stycznia 2014 13:19 , Blogger Weronika pisze...

Marcelino, kocham serniki i ten wykonany przez Ciebie sprawia że mam ochotę zjeść go prosto z ekranu :)
Szczęścia w Nowym Roku!

 
2 stycznia 2014 13:24 , Blogger Marcelina pisze...

Cieszę się, że znalazł się kolejny sernikożerca ;)
Również wszystkiego dobrego w 2014!

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna