This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Czekoladowo - kokosowe babeczki

czwartek, 5 grudnia 2013

Czekoladowo - kokosowe babeczki

Jeszcze na pierniki przyjdzie u mnie pora, na początek ruszam z czekoladowo - kokosowymi babeczkami. Szybkie ciasto jak na muffinki, które tym razem robiłam w sylikonowej formie. Raz już się za nią brałam, ale babeczki nie chciały opuścić foremki. Teraz ją lekko natłuściłam i wyskakiwały bez problemu. Przepis na te babeczki jest bardzo prosty, a nastraja również świątecznie jak pieczenie pierników. Zostawiam kilka dla Mikołaja, mam nadzieję, że mu zasmakują :)


Składniki (na 8 szt. babeczek)
1 i 1/2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
1 opakowanie budyniu waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 szklanki oleju
200 g czekolady mlecznej (100 g do ciasta i 100 g na polewę)
2 jajka
3/4 szklanki mleka
wiórki kokosowe (do posypania góry)


Sposób przygotowania
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać opakowanie budyniu, dodać połamaną na drobne kawałki czekoladę. W oddzielnej jajka połączyć z cukrem, dodać olej, mleko, wymieszać. Przelać masę do mąki i wymieszać łyżką do momentu połączenia się składników (grudki mile widziane). Przelać do foremek na wysokość 3/4, dać do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Piec ok. 20 min, aż nabiorą złotego koloru. Rozpuścić czekoladę, ostudzone babeczki polać nią z góry, następnie posypać wiórkami kokosowymi. Dać babeczki do lodówki, by czekolada stwardniała. 
Czekoladowe babeczki
Czekoladowo kokosowe babeczki

Etykiety: ,

Komentarze (18):

5 grudnia 2013 11:41 , Anonymous Jedzmy-zdrowo.pl pisze...

Babeczki wyglądają świetnie - w sam raz dla dziecka do szkoły. Na pewno będą mu zazdrościć!

 
5 grudnia 2013 15:06 , Blogger Natalie pisze...

Śliczne zdjęcia ! Uwielbiam połączenie czekolady i kokosu :)

 
5 grudnia 2013 15:33 , Blogger whiness pisze...

Te wiórki kokosowe na wierzchu przypominają mi śnieżek :) Cudny deser.

 
5 grudnia 2013 16:27 , Blogger simply lifetime pisze...

widać, jakie mają pulchne i miękkie ciasto, aż chce się w niej wgryźć! :) już nie mogę doczekać się Twoich świątecznych przepisów! :)

 
5 grudnia 2013 16:36 , Anonymous Spokojni Impetycy pisze...

Uwielbiam babeczki i kokos!! więc połączenie jest dla mnie kapitalne :)

 
5 grudnia 2013 20:34 , Blogger Karolina pisze...

Świetne! :)

 
5 grudnia 2013 22:42 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! Również mi przypadło do gustu to połączenie :)

 
5 grudnia 2013 22:43 , Blogger Marcelina pisze...

to mamy takie same skojarzenia, chciałam je czymś takim obsypać, by płatki śniegu przypominało :)

 
5 grudnia 2013 22:44 , Blogger Marcelina pisze...

Ooo pierniki będą hitem :) już powoli robię listę zakupów co mi tam potrzeba :)

 
5 grudnia 2013 22:45 , Blogger Marcelina pisze...

ja wiórki uwielbiam od zawsze! :)

 
6 grudnia 2013 12:05 , Blogger Marysia pisze...

Wyglądają genialnie! Muszę zrobić, ale tym razem muszę uważac, bo ostatnio zrobiłam muffinki bananowe i chyba za bardzo wymieszałam ciasto, bo były jakieś dziwaczne i niepuszyste :/

 
6 grudnia 2013 12:55 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! :)

 
6 grudnia 2013 13:00 , Blogger Marcelina pisze...

też tak miałam z ciastem, ale z kolejnymi próbami wychodziły coraz lepsze :)
teraz dosłownie mieszam kilka razy, by ciasto połączyło się :)

 
6 grudnia 2013 13:53 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Wyglądają cudnie! Kokos, choć taki egzotyczny, kojarzy mi się jednak ze świętami, bo ma w sobie coś z luksusu ;)
I jak, podobało się Mikołajowi? :P

 
6 grudnia 2013 14:14 , Blogger Marcelina pisze...

zajadał się nimi jak szalony! I nawet mi zostawił ostatnią sztukę ;)

 
6 grudnia 2013 18:05 , Blogger gin pisze...

Prześlicznie wyglądają :)

 
9 grudnia 2013 18:52 , Anonymous Magda C. pisze...

Prześliczne! Kradnę przepis, w weekend zrobię na pewno!

 
7 stycznia 2014 19:24 , Blogger Kulinarny Zenit pisze...

ostatnio chodzi za mną kokos... na widok Twoich babeczek aż ślinka mi się w buzi zebrała... serio serio :D

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna