This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Blok czekoladowy

niedziela, 10 listopada 2013

Blok czekoladowy

Dziś kuszę blokiem czekoladowym, który za mną chodził już od dłuższego czasu. Szybki, bardzo czekoladowy, jednak najlepiej zrobić go wieczorem, by dać mu całą noc na zastygnięcie. Ja popełniłam ten błąd, że zabrałam się za niego rano i co chwilę zaglądałam do lodówki czy już jest gotowy. Ciemność zastała mnie o 17, więc musiałam czekać ze zdjęciami do następnego dnia. Na szczęście moje oczekiwania nie poszyły na marne, bo blok jest na prawdę pyszny. Przepis na ten deser zapożyczyłam od blogu Pieprz czy Wanilia.


Składniki
500 g pełnotłustego mleka w proszku
200 g herbatników ( np. Petitki herbatniki )
3 łyżki kakao
200 ml wody
250 g masła
3/4 szklanki cukru
do posypania góry - kandyzowana skórka pomarańczy

Sposób przygotowania 
Do dużej miski wsypać mleko w proszku i połamane herbatniki, wymieszać. Do garnuszka wlać wodę, dodać masło, cukier i kakao. Kiedy cukier się rozpuści, a wszystkie składniki połączą się w jednolitą masę, zdjąć z ognia. Przelać połowę masy do miski z mlekiem i herbatnikami, wymieszać. Dolewać partiami i mieszać  energicznie. Przygotować blaszkę (robiłam w metalowej blaszce 24x24 cm) wyłożoną papierem do pieczenia i wyłożyć gęstą masę. Z góry posypać kandyzowaną skórką pomarańczy i resztką połamanych herbatników. Włożyć do lodówki na całą noc. 
Blok mleczny
Blok mleczny

Etykiety: ,

Komentarze (17):

10 listopada 2013 12:21 , Blogger Marysia pisze...

Mniam! Pominęłabym skórkę jedynie :) ale mi ślinka pociekła, a w domu nic słodkiego, żeby choć częściowo zrekompensować brak takiego bloku :)

 
10 listopada 2013 12:28 , Blogger Marcelina pisze...

poczęstowałabym paroma kawałkami, jeszcze ostało się co nieco ;)

 
10 listopada 2013 13:05 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Robiłam kiedyś też! Uwielbiam i znam te uczucia związane z czekaniem, kiedy będzie gotowy :)
Fajnie, że przypomniałaś mi ten przepis, wydaje mi się, że wszyscy potrzebujemy więcej słodkości w taką jesienną pogodę ;)

 
10 listopada 2013 15:41 , Blogger babka z rodzynkiem pisze...

Blok czekoladowy to smak mojego dzieciństwa:-)

 
10 listopada 2013 21:50 , Blogger gin pisze...

Słodycz idealna :)

 
10 listopada 2013 22:03 , Blogger Arvén pisze...

Jestem chyba jedną z niewielu osób które nie miały nigdy okazji spróbować bloku ;-) I nie robiłam go też nigdy sama...ale Twoje zdjęcia są tak niesamowicie kuszące!!

 
10 listopada 2013 22:07 , Blogger Marcelina pisze...

to również był mój pierwszy blok zrobiony, jak i zjedzony :) i w sumie jak na pierwszy raz wyszedł nieźle ;)

 
10 listopada 2013 22:08 , Blogger Marcelina pisze...

na listopad wpisuje się blok u mnie jako "deser na zimną jesień" ;)

 
10 listopada 2013 22:45 , Blogger wedelka pisze...

Klasyka :) Uwielbiam, ale rzadko robię niestety. Najczęściej zajadam się nim u teściowej przy okazji różnych świąt :)

 
11 listopada 2013 00:04 , Blogger Unknown pisze...

No i znowu ten sam błąd, godzina 12 w nocy a ja wchodzę na takie przysmaki i się ślinię do monitora, no naprawdę :) Wygląda cudnie, nawet nie myślę jak smakuje :)
xoxo♥

 
11 listopada 2013 13:33 , Blogger Marcelina pisze...

powinnam uprzedzać - UWAGA wypieki, nie zaglądać po 22 :)

 
11 listopada 2013 13:47 , Blogger Patrycja pisze...

Ale pięknie Ci wyszedł! Za mną też od jakiegoś czasu chodzi blok czekoladowy, zwłaszcza, że wieki już go nie jadłam :))

 
11 listopada 2013 15:13 , Blogger Kasia pisze...

Oooo kocham blok, wspomnienie z czasów młodości (cholera, ale stara już jestem ;))

 
14 listopada 2013 17:59 , Blogger magia za okładką pisze...

najlepsze ciasto EVER! <3

 
17 listopada 2013 19:40 , Blogger Unknown pisze...

BLOK, KOCHAM *.*

 
27 listopada 2013 11:27 , Anonymous Magda C. pisze...

Kaloryczna rozpusta, którą uwielbiam!

 
18 lutego 2014 18:50 , Blogger muffinkowe niebo pisze...

uwielbiam, choć robię niezwykle rzadko z wiadomych dla kobiet powodów :-) ostatnio zrobiłam nim furorę w święta :-)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna