This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Zupa dyniowa

wtorek, 1 października 2013

Zupa dyniowa

Zupa dyniowa
Dynia jest teraz wszędzie! Nie mogąc już dłużej czekać, narażając swoje zdrowie na nieprzyjemną aurę panującą na zewnątrz, zaopatrzona w wytrzymałą torbę wybrałam się po dynię. Pierwsze na co chciałam ją poświęcić jest zupa. Pysznie kremowa na jesienną chandrę jak i na rozgrzanie zimnego ciała ;)

Składniki
1 kg dyni
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 litr bulionu warzywnego (użyłam z kostki)
25 g masła
1/2 szklanki mleka 3,2%
sól, pieprz
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka papryki ostrej
1 łyżeczka imbiru w proszku

Sposób przygotowania
Cebulę posiekać zeszklić na maśle w garnku. Dynie obrać, pokroić w kostkę i dodać do cebuli. Smażyć ok  5 min. Zalać bulionem warzywnym, dodać przyprawy oraz czosnek. Gotować ok 15-20 min. Po tym czasie gdy dynia będzie już miękka zblendować zupę i wymieszać z mlekiem. Można podać z grzankami. Smacznego!

Etykiety:

Komentarze (12):

1 października 2013 19:44 , Anonymous Anonimowy pisze...

Ooooo! Tak! Marzę teraz o takiej! Rozgrzewająca, sycąca i pyszna!

 
1 października 2013 19:58 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Śliczne naczynie!

 
1 października 2013 20:01 , Blogger Marcelina pisze...

to mój ulubiony kubek do porannej kawy ;)

 
2 października 2013 08:08 , Blogger pola pisze...

może się w końcu skuszę i zupę dyniową zrobię...? Twoja wygląda bardzo apetycznie :)

 
2 października 2013 08:20 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Też byłby moim ulubionym! Jest taki radosny!

 
2 października 2013 12:16 , Blogger mapet pisze...

Aż bym zjadła! :) taka gorącą...

 
2 października 2013 14:43 , Blogger magia za okładką pisze...

ciągle nie mogę się przekonać do smaku dyni, chociaż bez bicia przyznam się, że próbowałam jej tylko raz! być może to błąd, bo krem, który pokazałaś wygląda jak najbardziej pysznie! nie wiem czy dobrze pamiętam, że dynia ma bardzo intensywny smak, i tak się zastanawiam, czy oprócz śmietany czy mleka można go jeszcze czymś złagodzić? :) może wreszcie czas się skusić! :)))

 
2 października 2013 17:31 , Blogger Marcelina pisze...

Przeglądałam przepisy gdzie często daje się właśnie mleko lub śmietanę nic innego nie jest mi znane ;) a dynie kuszą swoimi kształtami ;) i mówią - kup mnie i ugotuj!

 
3 października 2013 09:27 , Blogger Marta pisze...

Bardzo lubię zupę dyniową. Świetnie rozgrzewa w chłodne dni. Polecam również z dodatkiem świeżego imbiru :)

 
7 października 2013 08:12 , Blogger Kaś pisze...

Cudowna jest taka zupa, rozgrzewa natychmiast :)

 
18 października 2013 10:05 , Blogger Marta pisze...

uwielbiam, ja dodaje jeszcze curry
pyszna zupka

 
20 października 2013 19:13 , Anonymous Spokojni Impetycy pisze...

Właśnie dzisiaj pierwszy raz jadłam zupę z dyni i jak będę robić ją następnym razem, to na pewno ją bardziej doprawię, ale cóż.. uczymy się na błędach:D:))

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna