This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Chlebek cynamonowy

piątek, 13 września 2013

Chlebek cynamonowy

Mój pierwszy chleb! Drożdże ze mną wyjątkowo dobrze współpracowały, ciasto nie lepiło się aż tak do rąk, nie pobrudziłam nim całej kuchni a przede wszystkim chleb jest gotowy do spożycia. W końcu udało mi się przełamać, bo ile można odkładać jego pieczenie, kiedy tylko włączam komputer zawsze na dzień dobry ktoś zrobi dobry bochenek. Dawno nie jadłam takiego ciepłego chlebka z masłem, więc sama musiałam go przygotować.
 Przepis na chlebek cynamonowy wzięłam z blogu Wielki apetyt.

Składniki
450 g mąki pszennej
270 ml mleka
20 g świeżych drożdży
2 łyżki oleju
pół łyżeczki soli
2 łyżki cukru
zmielony cynamon

Sposób przygotowania
Mąkę wymieszać z pokruszonymi drożdżami, olejem i cukrem. Dodać ciepłe mleko i sól. Całość wymieszać na gładką masę. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok 30 min. Rozwałkować ciasto na posypanym mąką blacie, oprószyć cynamonem, zawinąć w rulon i włożyć do keksówki. Nastawić piekarnik na 180 stopni i piec ok 20 min. Chlebek cynamonowyChlebek cynamonowy

Etykiety:

Komentarze (12):

13 września 2013 20:53 , Blogger karolina pisze...

bardzo puchaty! Mniam!!! na pewno wypróbuję!

 
14 września 2013 07:25 , Anonymous Marta pisze...

Smakowicie wygląda. Dla mnie byłby idealny na śniadanie do dżemu i białego sera.

 
14 września 2013 07:34 , Blogger Marcelina pisze...

z białym serem pyszny jest, właśnie zajadam 2 kromki :)

 
14 września 2013 08:59 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Prawie czuję przez monitor, jak pachnie!

 
14 września 2013 14:28 , Blogger Unknown pisze...

Niezły debiut!

 
15 września 2013 20:28 , Blogger magia za okładką pisze...

zaadoptuj mnie! :D

 
16 września 2013 09:00 , Blogger Marcelina pisze...

powaliłaś mnie tym komentarzem :D:D choć przydała by się trzecia osoba bo czasem ja i luby mamy dość wypieków i nie ma komu ich jeść :)) Ale ostrzegam - parę kg może przybyć ;)

 
16 września 2013 09:03 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję ;)a tak się na początku bałam drożdży ;)

 
16 września 2013 09:06 , Blogger Marcelina pisze...

powinna być taka opcja - "smell it" było by wiadomo, pięknie pachnie biorę się za to ;) ale z tym daję słowo cynamon czuć wszędzie ;)

 
17 września 2013 16:42 , Blogger magia za okładką pisze...

a co mi tam, warto! :D

 
19 września 2013 21:36 , Blogger Unknown pisze...

Gratuluję takiego debiutu drożdżowego! :) Zjadałabym z ciepłymi powidłami śliwkowymi :D

 
19 września 2013 22:02 , Blogger Marcelina pisze...

A dziękuję! Z drożdżami póki co, dobrze mi się pracuje ;)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna