This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Bułeczki cynamonowe

piątek, 29 listopada 2013

Bułeczki cynamonowe

Miałam ochotę na coś z cynamonem. By jeszcze nie brać się za pierniki, postanowiłam rozkręcić się przy zawijanych bułeczkach cynamonowych, z odrobiną przyprawy do piernika. Pachną obłędnie! Z lukrem czy bez, zostaną zjedzone wszystkie, oczywiście jak lubicie te przyprawy ;) Przepis na nie, znalazłam na blogu Moje ekspresje kulinarne.


Składniki (na 12 szt. bułeczek)
3 szklanki mąki pszennej
2 jajka
1 szklanka ciepłego mleka
2 i 1/2 łyżeczki suchych drożdży
3 łyżki cukru
szczypta soli
60g roztopionego masła

Nadzienie
1/2 szklanki cukru
łyżka cynamonu
1 łyżeczka przyprawy do piernika
2 łyżeczki mleka

Przygotowanie
Wsypać do dużej miski mąkę, drożdże, cukier i sól, wymieszać. Wlać szklankę ciepłego mleka, jajka i roztopione masło. Wyrabiać ciasto przez kilka minut (powinno być zwarte, miękkie i lekko się lepić). Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 1 i 1/2 godz. Wyrobione ciasto rozwałkować na prostokąt (mniej więcej o wymiarach 30x40 cm). Wierzch posmarować mlekiem. W miseczce wymieszać składniki na nadzienie i posypać nimi całą powierzchnię ciasta. Zrolować i pokroić je na 12 kawałków. Formę na muffiny wysmarować tłuszczem i przełożyć do niej pokrojone kawałki ciasta. Odstawić je do wyrośnięcia na ok. 1 godz. Piec w temp. 180 stopni przez ok. 20 min. (aż nabiorą złotego koloru). Po wystudzeniu, można bułeczki oblać lukrem.
Bułeczki cynamonowe
Drożdżowe bułeczki cynamonowe

Etykiety: ,

Komentarze (19):

29 listopada 2013 15:10 , Blogger Natalie pisze...

Takie cynamonowe smaki pycha ! Ja chyba mam pecha do tych bułeczek bo mnie się zawsze z wierzchu przypalają :(

 
29 listopada 2013 15:49 , Anonymous Kulinarne Inspiracje pisze...

Też niedawno u mnie gościły :)

 
29 listopada 2013 17:53 , Anonymous Magda C. pisze...

Ale mi smaka narobiłaś :) Śliczne bułeczki! Już czuję zapach jaki musiał rozprzestrzenić się po kuchni ;)

 
29 listopada 2013 17:59 , Blogger Marcelina pisze...

może wina piekarnika ;)
ja miałam do nich dwa podejścia, ale to z winy ciasta (za pierwszym razem nie chciało wyrosnąć) :)

 
29 listopada 2013 18:00 , Blogger Marcelina pisze...

o tak, pachniało cynamonem wszędzie :)

 
29 listopada 2013 19:08 , Blogger Kulinarny Zenit pisze...

Świetne bułeczki :) Będę musiała wypróbować... cynamonowy posmak to jest to co lubię!

 
29 listopada 2013 19:25 , Blogger Razem w drogę pisze...

o rany, ostatnio miałam na takie ochotę i nawet szukałam po piekarniach a przecież sama mogę zrobić! genialne! :)

 
29 listopada 2013 20:28 , Blogger Marysia pisze...

A ja jestem dziwna, bo uwielbiam cynamon - codziennie piję kawę z cynamonem, jem ryż z cynamonem - a jak zrobiłam sobie kiedyś podobne cynamonowe bułeczki, to mi ten cynamon przeszkadzał ;P

 
29 listopada 2013 21:38 , Blogger simply lifetime pisze...

wyglądają obłędnie :) uwielbiam przyprawy kojarzące się ze świętami - cynamon, goździki, imbir. szkoda tylko, że umiejętności na wypiekanie takich pyszności brak :D

 
29 listopada 2013 21:38 , Blogger Marcelina pisze...

A mi narobiłaś smaku na ryż z cynamonem!
Może po prostu cynamonowe bułeczki nie są ci pisane ;) ale w kawie, to jutro nawet sobie sypnę szczyptę :D

 
29 listopada 2013 21:41 , Blogger Marcelina pisze...

A tam brak ;) trzeba spróbować, no chyba że, nie wyjdą...to zwalić winę na piekarnik ;)

 
30 listopada 2013 00:11 , Blogger Angelika Szostak pisze...

Cynamo i cukier, jak ja dawno jadłam takie połączenie;)

 
1 grudnia 2013 17:45 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Aleeee mi zrobiłaś smaka!

 
2 grudnia 2013 09:22 , Blogger Unknown pisze...

wyglądają mega pysznie!

 
2 grudnia 2013 16:42 , Blogger Unknown pisze...

Świetne :) I pięknie wykonane, niełatwa robota. Chyba bym traktowała jako wyzwanie :)

 
2 grudnia 2013 20:27 , Blogger Aleksandra pisze...

Jejku, jak pysznie wyglądają ! Uwielbiam cynamon. :)

 
4 grudnia 2013 18:16 , Anonymous Nici w Rzyci pisze...

Jakoś nie przepadam za cynamonem, ale myślę że takim babeczką ciężko byłoby mi się oprzeć :)

 
4 grudnia 2013 18:35 , Blogger Kaś pisze...

po prostu... prześliczne!!! :)

 
8 grudnia 2013 09:53 , Anonymous Marta pisze...

Uwielbiam! Zawsze, gdy jem takie bułeczki to przypominają mi się moje norweskie i szwedzkie podróże, gdyż cynamonowe wypieki są w Skandynawii bardzo popularne :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna