This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Ciasto czekoladowo - malinowe

piątek, 8 marca 2013

Ciasto czekoladowo - malinowe

Na Dzień Kobiet zaserwowałam sobie ciasto czekoladowe z malinami, które zostało oficjalnie moim (zaraz po serniku) ulubionym deserem. Przepis znalazłam na blogu Eksperymentalnej kuchni i popieram słowa autorki - ciasto robi się bardzo szybko a jeszcze szybciej znika z talerza. Mocno czekoladowe plus maliny, dla mnie lepszego połączenia nie mogło być - po prostu jest pyszne!

Składniki
120g maki pszennej
100g gorzkiej czekolady
120g masła
2 łyżki kakao
150 ml wody
150 g cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
jajko
szczypta soli
100g malin ( ja miałam mrożone)

Sposób przygotowania
W garnuszku rozpuścić masło, czekoladę, wodę, kakao i cukry. Podgrzewać na małym ogniu, do momentu połączenia się wszystkich składników w jednolitą masę. Odstawić do ostudzenia. Do ostudzonej masy dodać jajko i zmiksować. 
W misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Dodać masę czekoladową i miksować do uzyskania jednolitej masy. Ciasto przelać do foremki (użyłam okrągłej o średnicy 20 cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Posypać górę ciasta malinami i dać do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Piec ok 50 min. 

Etykiety: , ,

Komentarze (5):

8 marca 2013 12:36 , Blogger Ervisha pisze...

Idealne połączenie smaków. Na pewno ciasto jest wspaniałe w smaku :)

 
8 marca 2013 12:41 , Blogger Marcelina pisze...

o tak :)co prawda testowałam ciasto tylko na moim lubym ale podzielał moje zdanie - pycha!

 
8 marca 2013 13:00 , Blogger whiness pisze...

Wygląda naprawdę obłędnie, a jak myślę o smaku... Wilgotne czekoladowe ciasto i w środku maliny do tego - chyba nie ma wątpliwości, że to niebiański deser :)

 
3 kwietnia 2013 07:55 , Blogger JestSmak pisze...

Nie pamiętam do końca z jakiego przepisu robiłam takie ciasto, bo to było dość dawno, ale wyglądało prawie identycznie no i smakowała bosko, więc Twoje na pewno jest pyszne! Pozdrawiam

 
3 kwietnia 2013 10:15 , Blogger Marcelina pisze...

O było pyszne;) bym upiekła jeszcze raz ale z malinami z krzaka, ale przy tej pogodzie to kiedy one się pojawią ;D Pozdrawiam również ;)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna