This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Apple pie

wtorek, 21 maja 2013

Apple pie

Moje pierwsze takie ciasto z jabłkami, mimo wielu przeciwności jakie z nim przeszłam przy przygotowywaniu, w efekcie końcowym nadaje się do spożycia:) Apple pie od razu polubiłam, ponieważ ma w sobie sporą ilość masła - jest kruche, maślane, do tego te jabłka, coś dla mnie. Parę błędów przy nim popełniłam, bo to za krótko trzymałam w lodówce, z wałkowaniem też były nie lada problemy, które doprowadziło do tego, że ciasto przykleiło mi się do blatu i musiałam je wziąć pod nóż. Koniec końców przy przekładaniu góry ciastem, zapomniałam by paski przeplatać. Ciasto trochę wygląda jak "z wypadku" ale w towarzystwie zimnego kakao i panów Beach Boys dało się sfotografować. Bazowałam na przepisie Apple pie znalezionym w Domowych-Wypiekach.pl :)


Składniki
kruche ciasto
2 szklanki mąki
250 g masła
1 jajko
pół łyżeczki soli
3 łyżki cukru pudru
3 łyżki zimnej wody

nadzienie
5 szt większych jabłek
30 g mąki
50 g cukru pudru
szczypta cynamonu

Sposób przygotowania
Mąkę przemieszać z cukrem pudrem, solą, dodać masło, jajko i wodę, zagniatać do uzyskania gładkiego ciasta. Owinąć ciasto w folię spożywczą i dać do lodówki na ok 1 godzinę. 
Jabłka umyć, pokroić w plasterki, posypać mąką i cukrem, dokładnie wymieszać, dodać cynamon. Ciasto podzielić na 2 części, jedną rozwałkować na posypanym mąką blacie na grubość ok 3 mm. Ciasto przełożyć do formy nasmarowanej masłem, wyłożyć na nie jabłka. Drugą część ciasta również rozwałkować na grubość 3 mm, pociąć na paski i układać na cieście w kratkę. Brzegi dobrze skleić. 
Nagrzać piekarnik do 180 stopni i piec ok 15 min, po czym przykryć górę ciasta folią aluminiową i piec ok 50 min. 

Etykiety: ,

Komentarze (9):

21 maja 2013 20:49 , Blogger Unknown pisze...

Apetycznie :)

 
21 maja 2013 21:37 , Blogger Lola pisze...

Idealne ciacho- dużo jabłek i mało ciasta :) Wszelkie jabłeczniko-szarlotki uwielbiam :)

 
21 maja 2013 21:39 , Blogger Marcelina pisze...

no tu mi zdecydowanie zabrakło jeszcze ciasta na górę, ale jabłkami obsypałam obficie :D

 
24 maja 2013 08:48 , Blogger lekki brzusio pisze...

kocham wszystkie jabłkowe wypieki :)

Nominowałam Twojego bloga do Liebster Blog. Zapraszam :)

 
24 maja 2013 09:20 , Blogger Marcelina pisze...

również jestem fanką jabłek i dziękuję za nominację! :)

 
24 maja 2013 14:36 , Blogger motocyklistka.eu pisze...

Kakao! Kocham kakao (: Też dzisiaj piłam i polecam w kuflu do piwa !

 
24 maja 2013 17:49 , Blogger Kaś pisze...

takie "paje" z kratką są przeurocze :)
a szklankę kakao porywam, tym bardziej zimnego

 
24 maja 2013 22:03 , Blogger Marcelina pisze...

W kuflu? Zainteresowałam się tym :D

 
24 maja 2013 22:06 , Blogger Marcelina pisze...

Porywaj, porywaj zaraz zrobię sobie szklankę na sen ;)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna