This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Tarta z truskawkami

środa, 8 maja 2013

Tarta z truskawkami

Zapolowałam dzisiaj na truskawki! Miały być na koktajl ale tknęło mnie coś na tartę. A że nigdy takiej nie robiłam, to jeszcze bardziej się zmotywowałam. Bazowałam na przepisie od Kwestii Smaku, która umie kusić przepisami. Muszę sama się pochwalić, bo naprawdę tarta z truskawkami się tak prezentuje, że szkoda mi jest jej kroić:) Jest jeszcze cała w lodówce i chłodzi się, a ja czekam na mojego pierwszego testera. Truskawki górą!

Składniki
na kruche ciasto
1 i 1/2 szklanki mąki
100 g masła
3 łyżki cukru pudru
1 jajko

krem mascarpone
250 g serka mascarpone
5 łyżek cukru
1 szklanka śmietanki kremowej 30 %

Dodatkowo
0,5 kg truskawek

Sposób przygotowania
Mąkę przemieszać z cukrem pudrem, dodać masło i jajko, zagniatać do uzyskania gładkiego ciasta. Formę na ciasto wysmarować margaryną, posypać mąką i wyłożyć na nią ciasto. Spód tary dokładnie podziurkować widelcem, dać do lodówki na ok 30 min. Nagrzać piekarnik do 180 stopni piec ciasto ok 20 min. aż się zarumieni. Dać do ostudzenia, w miedzy czasie przygotować krem. Mocno schłodzoną śmietankę ubić na sztywną. Serek mascarpone wymieszać z cukrem i dodać do ubitej śmietany. Masę wyłożyć na spód   ostudzonej tarty. Umyte i pokrojone truskawki ułożyć na tarcie. Smacznego!

Etykiety: , ,

Komentarze (13):

8 maja 2013 21:24 , Blogger Unknown pisze...

Ale mi się marzy taka tarta :)

 
8 maja 2013 22:03 , Blogger Lola pisze...

Taka bogata w truskawy- najlepsza! :)

 
8 maja 2013 23:37 , Blogger mapet pisze...

chce chce chce takąą, zrób miiiii:)sama sobie nie zrobie, bo nie mam naczynia - to jest ARGUMENT:))

 
9 maja 2013 07:10 , Blogger Marcelina pisze...

Truskawki mnie opanowały! Na drugi raz dam do spróbowania innym testerom :D

 
9 maja 2013 14:34 , Blogger Marysia pisze...

Jeszcze nie jadłam w tym roku truskawek. Pierwszy raz na takiej tarcie byłby idealny :) Ale najpierw trzeba sobie blaszkę do tarty kupić.

 
10 maja 2013 08:42 , Blogger Marcelina pisze...

Ja tak właśnie świętowałam skosztowanie truskawek pierwszy raz :D

 
10 maja 2013 09:28 , Blogger Kasieńka pisze...

Ah, te kolory! Uwielbiam wiosnę i lato, że daje nam radość w smakach i tak cudownych kolorach! Cieszy oczy! Pozdrawiam :)

 
11 maja 2013 21:36 , Blogger Unknown pisze...

Jaka kolorowa ! I ah, ta rozetka, boska :)

 
13 maja 2013 19:41 , Blogger cook and look pisze...

Piękna! Uwielbiam tartę z truskawkami.. mhmm..

 
13 maja 2013 19:56 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! :D Tylko polować teraz na truskawki i robić kolejne wypieki :D

 
14 maja 2013 11:38 , Blogger Unknown pisze...

Cudna! Zrobiłam się głodna :) Piękne kolory! truskawki <3

 
14 maja 2013 11:42 , Blogger Marcelina pisze...

:) truskawki umieją zmotywować :D

 
5 listopada 2013 00:52 , Anonymous Anonimowy pisze...

+maliny = lepiej :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna