This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Kurczak ze szpinakiem w cieście francuskim

niedziela, 23 lutego 2014

Kurczak ze szpinakiem w cieście francuskim

Kurczak zapiekany w cieście francuskim
Kurczaka w takim wydaniu robi moja mama. W towarzystwie szpinaku, nikt nie odmawia, każdy chce spróbować. Na ciepło lub na zimno, pochłania się go z wielkim apetytem. A jak to u mamy, dostałam porządną torbę prowiantu, w tym jeszcze załapałam się na taki zestaw w cieście francuskim :) 

Składniki
ciasto francuskie
2 piersi z kurczaka
6 plasterków sera żółtego
pół opakowania szpinaku mrożonego
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
1 łyżeczka masła
1 jajko

Sposób przygotowania
Piersi z kurczaka oczyścić. Pokroić na mniejsze kawałki, doprawić solą i pieprzem. Przygotować szpinak - zamrożony wrzuć na patelnie, podgrzewać do całkowitego odparowania wody. Dodać masło, przeciśnięte przez praskę 2 ząbki czosnku, sól, pieprz, wymieszać, odstawić do wystygnięcia. Ciasto francuskie pokroić na 6 prostokątów. Na boku każdego z nich położyć kawałek piersi z kurczaka, szpinak i plasterek sera żółtego. Przykryć ciastem, docisnąć widelcem boki (ma powstać taka poduszeczka). Wierzch posmarować rozmąconym jajkiem. Piec ok. 20-25 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 
Kurczak zapiekany w cieście francuskim

Etykiety: , ,

Komentarze (14):

23 lutego 2014 15:27 , Blogger Kasia pisze...

Połączenie kurczaka ze szpinakiem jest jak dla mnie idealne :)

 
23 lutego 2014 15:29 , Blogger whipped cream pisze...

małe łakocie :)

 
23 lutego 2014 15:43 , Blogger simply lifetime pisze...

uwielbiam szpinak! nie wiem skąd wziął się ten stereotyp, że szpinak jest tak nielubiany, a przecież jest pyszny, a poza tym to samo zdrowie :) bardzo apetyczny, podkradam kawałek! :)

 
23 lutego 2014 17:23 , Blogger Kaś pisze...

wygląda meeeega apetycznie!

 
23 lutego 2014 17:43 , Blogger lekki brzusio pisze...

co prawda wielką fanką ciasta francuskiego nie jestem, ale te zdjęcia zdecydowanie do mnie przemawiają i z pewnością bym się skusiła na kawałeczek :)

 
23 lutego 2014 20:13 , Blogger Marysia pisze...

kurczak - mniam, serek - mniam, szpinak - mniam, czosnek - mniam mniam. to coś dla mnie :D

 
23 lutego 2014 20:43 , Blogger Arvén pisze...

Zamykałam kiedyś w cieście francuskim rybę, ale kurczaka - przyznam, że nigdy. A to przecież musi być przepyszne, do wypróbowania w najbliższym czasie ;-)

 
24 lutego 2014 07:07 , Blogger Marcelina pisze...

koniecznie do wypróbowania :) ja zaś z rybą nigdy nie jadłam, trzeba to nadrobić ;)

 
24 lutego 2014 07:09 , Blogger Marcelina pisze...

podpisuję się, że marudziłam jak brukselka pojawiała się na talerzu, ale o szpinaku nigdy złego słowa nie powiedziałam ;)

 
24 lutego 2014 07:54 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

No to po powrocie z pracy - zakupy, a potem kierunek kuchnia! Dzięki za pomysł, akurat myślałam o czymś ze szpinakiem i kurczakiem!

 
24 lutego 2014 12:50 , Anonymous Magda C. pisze...

Bardzo fajna przystawka :)

 
24 lutego 2014 16:30 , Blogger simply lifetime pisze...

byłaś złotym dzieckiem! :)

 
25 lutego 2014 18:53 , Blogger Łucja pisze...

Wygląda świetnie! Naprawdę mam na niego ochotę :D

 
2 marca 2014 23:20 , Blogger Olka pisze...

Takie przekąski uwielbiam.

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna