This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Focaccia z pomidorami i pietruszką

czwartek, 28 sierpnia 2014

Focaccia z pomidorami i pietruszką

Facaccia z pomidorkami
Na krótką chwilę przenoszę Was do kuchni włoskiej. Focaccia, znacie, jedliście kiedyś? We Włoszech byłam raz, ale bardziej skupiałam się na wielkich porcjach makaronu niż na innych potrawach. I też nie sądziłam, że można to tak łatwo przygotować. Bo focaccia to nic innego jak rodzaj pieczywa, które zajadamy na ciepło w wersji suchej lub z dodatkiem pomidorów, oliwek i ziół. Ja postawiałam na pomidorki koktajlowe i natkę pietruszki. 
Inspirowałam się przepisem z blogu Filozofia Smaku.


Składniki
20g świeżych drożdży 
1 łyżeczka cukru
1 szklanka ciepłej wody
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy + 1 łyżka do skropienia ciasta
garść pomidorków koktajlowych
pietruszka
sól morska 

Sposób przygotowania
W małej miseczce pokruszyć drożdże, dodać łyżeczkę cukru oraz mąki i zalać 1/2 szklanką ciepłej wody. Przykryć ściereczką o odstawić na 15 min. 
Mąkę wymieszać z solą. Dodać spienione drożdże, oliwę i resztę ciepłej wody. Wyrabiać ciasto do momentu aż będzie gładkie i elastyczne. Przykryć miskę ściereczką i postawić w ciepłym miejscu na 1 godz. 
Ciasto przełożyć na blat podsypany mąką i wyrabiać przez chwilę. Rozciągnąć je (ciasto nie może być cienkie, z 2 cm powinno mieć grubości) i przełożyć na natłuszczoną blaszkę. Ułożyć na cieście natkę pietruszki i połówki pomidorków koktajlowych. Przykryć ściereczką i odstawić na 30 min. 
Nagrzać piekarnik do 200 stopni. W cieście porobić kilka dziurek palcem, skropić oliwą i posypać solą. Piec przez 30 min.
Facaccia z pomidorkami

Przepis dodaję do akcji
Pora na pomidora!

Etykiety: ,

Komentarze (24):

28 sierpnia 2014 20:40 , Blogger Marta pisze...

Byłam we Włoszech wielokrotnie, ale zazwyczaj wybierałam pizzę albo makarony i ani razu nie skusiłam się na focaccie. Z pomidorami i pietruszką wygląda - i z pewnością smakuje również - super! :)

 
28 sierpnia 2014 22:08 , Blogger Krystyna Boner pisze...

Jadłam i bardzo mi smakowała z dużą ilością oliwek. Ale zjem każdą. Twoją z pysznymi pomidorkami również :)

 
28 sierpnia 2014 23:27 , Blogger Łucja pisze...

Wspaniale wygląda :) kusisz a ja bez kolacji ;/

 
29 sierpnia 2014 23:06 , Blogger skoraq cooks pisze...

Takiej focaccii nie popuszczę ;-) Wygląda bosko, więc muszę skraść kawałek :-)

 
30 sierpnia 2014 11:35 , Blogger Patyska pisze...

Śliczna jak, par excellence, obrazek!

 
30 sierpnia 2014 12:32 , Blogger Unknown pisze...

Jaka smakowita, chcę ją :D

 
30 sierpnia 2014 12:55 , Blogger Kasia Jastrzębska | Pełny talerz pisze...

Wspaniała focaccia! Dziękuję za dołączenie do akcji pomidorowej :)

 
31 sierpnia 2014 10:12 , Blogger Marcela pisze...

Mniam! Jestem już po śniadaniu ale głodnieję od razu kiedy tu wchodzę…

 
31 sierpnia 2014 10:50 , Anonymous ladylaura pisze...

Uwielbiam ,wspaniała.

 
31 sierpnia 2014 16:06 , Blogger Kasia pisze...

Wygląda jak małe dzieło sztuki, piękna!

 
31 sierpnia 2014 22:08 , Blogger gin pisze...

Mniam, bardzo taką lubię :) Śliczna Ci wyszła :)

 
31 sierpnia 2014 23:16 , Blogger simply lifetime pisze...

robiłam i jestem w niej zakochana! świeża, jeszcze ciepła jest najlepsza! z dodatkiem oliwy, cudownie pyszna :)

 
2 września 2014 23:07 , Blogger Marcelina pisze...

Przy najbliższej okazji koniecznie spróbuj :)

 
2 września 2014 23:09 , Blogger Marcelina pisze...

Ależ mi narobiłaś ochoty na oliwki :))

 
2 września 2014 23:09 , Blogger Marcelina pisze...

Łucja na kolejny raz zapraszam na kawałek :)

 
2 września 2014 23:10 , Blogger Marcelina pisze...

Brać ile wlezie :))

 
2 września 2014 23:10 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! :)

 
2 września 2014 23:11 , Blogger Marcelina pisze...

Niczego się nie obawiaj i bierz ;)

 
2 września 2014 23:12 , Blogger Marcelina pisze...

to będzie moja ulubiona akcja w jakiej brałam udział :)

 
2 września 2014 23:13 , Blogger Marcelina pisze...

To może miejsce się jeszcze znajdzie na mały kawałek ;)

 
2 września 2014 23:13 , Blogger Marcelina pisze...

Dziękuję! :)

 
2 września 2014 23:15 , Blogger Marcelina pisze...

Kasia bardzo miło jest przeczytać taki komentarz :) dziękuję!

 
2 września 2014 23:17 , Blogger Marcelina pisze...

Musiałam się czymś zająć by nie zjeść jej całej :) aż nie mogłam się doczekać kiedy z piekarnika wyjęłam i czekałam by trochę ostygnęła :)

 
5 września 2014 22:44 , Anonymous Magda C. pisze...

Jaka boska! Super dodatki :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna