This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Tortilla hiszpańska

sobota, 27 września 2014

Tortilla hiszpańska

Tortilla hiszpańska
Tortilla hiszpańska to pewnego rodzaju omlet, który przygotowujemy z ziemniakami i cebulą. U siebie dodałam jeszcze szpinak i botwinkę. Podana na ciepło, jest dobrą propozycją nie tylko na obiad, ale również możemy od niej zacząć dzień. 

Składniki (na 3 porcje)
7 jajek
4 średnie ziemniaki
100g młodego szpinaku
100g botwinki
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki mleka
3 łyżki oliwy
1 łyżka ziół prowansalskich
1/2 łyżeczki chili w proszku
sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania
Posiekaną cebulę zeszklić na patelni z rozgrzaną oliwą. Dodać pokrojone w plastry ziemniaki i smażyć je, do momentu aż będą miękkie i chrupiące na zewnątrz. Następnie zdjąć z patelni i przełożyć na talerzyk. Liście szpinaku przełożyć na sitko i przepłukać zagotowaną i ciepłą wodą.
W oddzielnej dużej misce rozbełtać jajka z mlekiem, dodać cebulę, zmiażdżony czosnek, zioła, sól, pieprz i wymieszać. Na tej samej patelni (robiłam na patelni o średnicy 28cm) co była smażona cebulka poukładać szpinak, ziemniaki, pokrojoną na mniejsze kawałki botwinkę i wylać masę jajeczną. 
Smażyć tortillę pod przykryciem przez ok. 10 min (patrzeć by góra się ścięła). Przykryć patelnię talerzem, przewrócić ją do góry dnem i wyłożyć tortillę na talerz.
Tortilla hiszpańska z ziemniakami i szpinakiem

Etykiety: ,

Komentarze (21):

27 września 2014 21:14 , Blogger Delicious Titbits pisze...

taką na śniadanko po proszę ;) cudowna

 
28 września 2014 08:57 , Blogger Amber pisze...

Wspaniała!
Szpinak bardzo mi się w niej podoba.
Smakowite zdjęcia.

 
28 września 2014 12:10 , Anonymous Magda C. pisze...

Cudownie wygląda!

 
28 września 2014 16:00 , Anonymous Anonimowy pisze...

Jak zwykle zaskakujesz mnie pysznymi przepisami. Na pewno skorzystam z Twojego przepisu.
Pozdrawiam :)

 
28 września 2014 20:08 , Blogger simply lifetime pisze...

ale pięknie wygląda! chyba dodałabym jeszcze szynkę szwarcwaldzką, czyli jak zawsze - takie moje kuchenne must have :) już dawno temu chciałam jej spróbować i namówiłaś mnie, zdecydowanie muszę ją przygotować :)

 
28 września 2014 21:43 , Anonymous napiecyku.pl pisze...

Musze kiedyś zrobić, jadłam ją u znajomych...jest pyszna :)

 
28 września 2014 23:39 , Blogger Łucja pisze...

Wygląda przepysznie, nigdy takiej nie jadłam!

 
29 września 2014 01:08 , Blogger Poezja Smaku pisze...

Uwielbiam, a mój małż jeszcze bardziej :)

 
29 września 2014 13:44 , Blogger AZgotuj! pisze...

pojawia się i u mnie od czasu do czasu - fajnie, ze mi przypomniałaś, zrobię wkrótce:) pysznie wygląda

 
29 września 2014 15:26 , Anonymous ladylaura pisze...

Świetna ,taka jak ma być ,z przesmażonych ziemniaków ,uwielbiammm.

 
29 września 2014 17:04 , Blogger Marcela pisze...

o mamusiu! PYCHA! UWIELBIAM, kocham tortillę!

 
30 września 2014 10:32 , Blogger marzenafotografuje pisze...

Jak to jedzonko apetycznie wygląda.
Marcelina ja chyba zacznę gotować przez te zdjęcia z Twojego bloga :)

 
30 września 2014 11:00 , Blogger Siwa pisze...

Wow, wygląda bardzo pysznie! Nigdy nie próbowałam, a czuję, że muszę :D

 
1 października 2014 18:17 , Blogger Krystyna Boner pisze...

Wygląda pysznie, kusząco i tak pięknie ją przygotowałaś. Chętnie zjadłabym taką porcję :)

 
2 października 2014 12:39 , Anonymous Tosia pisze...

O, i już wiem co będę jadła dziś na obiad :)

 
2 października 2014 19:00 , Anonymous Mr K. pisze...

Zrobię sobie jutro taką ; )

 
3 października 2014 16:35 , Blogger skoraq cooks pisze...

Wygląda przepysznie :-)

 
5 października 2014 13:43 , Blogger Anulla pisze...

świetna tortilla, dodatek szpinaku do niej bardzo do mnie trafia:)

 
7 października 2014 09:00 , Blogger Marta pisze...

świetnie się prezentuje! skosztowałabym z przyjemnością :)

 
15 października 2014 20:37 , Anonymous Nartek pisze...

Świetna i przepiękne zdjęcia! Będę próbować w weekend;)

 
23 października 2014 11:40 , Blogger DżemDżus pisze...

Piękna potrawa, piękne zdjęcia :) Całkiem o niej zapomniałam (choć dodatek szpinaku to dla mnie nowość) :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna