This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Burgery z buraków

piątek, 5 września 2014

Burgery z buraków

Domowe burgery z buraków
Bez mięsa, pikantne z grillowaną cukinią - buraczane burgery. Jestem w 100% mięsożercą, ale czasem lubię spróbować zastąpić czymś mięso. I tak dziś w pełni poświęcam post burakowi. Inspiracją do burgerów był sam burak, który leżał w lodówce już 5 dzień, a ja ciągle otwierając ją zastanawiam się, co też mogę z niego zrobić :) 
Domowe bułeczki można zrobić z tego przepisu i dynię zamienić na mak lub sezam.   

Składniki (na 4 sztuki burgerów)
2 duże buraki
2 jajka
2 łyżki bułki tartej
1/2 łyżeczki chili w proszku
1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka suszonego oregano
3 łyżki oliwy

Sos czosnkowy
1 mały jogurt naturalny
1 łyżka majonezu
2 ząbki czosnku

Dodatkowo 
4 bułki
liście młodego szpinaku
pomidor
czerwona cebula
cukinia

Sposób przygotowania
Buraki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Odcisnąć sok i przełożyć do miski, razem z przyprawami,  wbić jajka, dodać bułkę tartą i wymieszać. Formować burgery i  smażyć na patelni z rozgrzaną oliwą (ok. 2 min z każdej strony). Nastawić piekarnik na 200 stopni, podpieczone burgery przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piec przez 20 min. W tym czasie pokroić wszystkie warzywa w plasterki. Cukinię lekko podsmażyć na patelni (użyłam patelni grillowej).
Przygotować sos czosnkowy - do miseczki wlać jogurt, dodać majonez i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko razem wymieszać.
Górę i dół bułek posmarować sosem. Układać szpinak, burger z buraków, pomidor, cukinia i cebula.
Burgery z buraków
Domowe bułki do burgerów

Etykiety: , ,

Komentarze (25):

5 września 2014 16:16 , Blogger Kinga pisze...

Świetny wpis! :))

Pozdrawiam
___________
truskawkowa-fiesta.blogspot.com

 
5 września 2014 17:48 , Anonymous napiecyku.pl pisze...

Bardzo jestem ciekawa zwłaszcza tych buraczanych burgerów. Ciekawy pomysł na zdrowe kanapki. Pozdrawiam :)

 
5 września 2014 18:04 , Blogger Magda pisze...

uwielbiam wege wersje burgerów! buraczanych jeszcze nie jadłam, czas to nadrobić :)

 
5 września 2014 18:28 , Blogger Kasia pisze...

Bardzo ciekawa propozycja :)

 
5 września 2014 19:45 , Blogger Krystyna Boner pisze...

Ja nie jestem mięsożercą. Ale jem. Za burgerami nie przepadam, ale takiemu nie potrafiłabym się oprzeć:) Pysznie i kusząco... :)

 
5 września 2014 21:39 , Anonymous Magda C. pisze...

Ostatnio to wielki hit. Wyglądają pysznie, muszę i ja spróbować :)

 
5 września 2014 22:02 , Blogger VM pisze...

...ja zamieniłabym bułki na np. razowe. I byłoby ok :)

 
6 września 2014 01:19 , Blogger Marcela pisze...

Łał! kompletny odlot! kocham takie wymysły z burakami! swietny pomysł!

 
6 września 2014 07:07 , Blogger teenager ;) pisze...

nie ma to jak pożywny wege burger! :)

 
6 września 2014 08:04 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Wygląda supersmakowicie, na burgera z buraka pewnie sama bym nie wpadła, a tu proszę! ;)

 
6 września 2014 08:27 , Blogger simply lifetime pisze...

ja też jestem mięsożercą, ale jak Ty, od czasu do czasu lubię spróbować czegoś innego :) burgery z buraków? pierwsze słyszę! ale ogromnie mi się podobają :)

 
6 września 2014 10:26 , Blogger Patyska pisze...

Niezwykłe! :)

 
6 września 2014 13:10 , Blogger Angie pisze...

Wyglądają świetnie, co tu dużo mówić; ))

 
7 września 2014 01:52 , Blogger skoraq cooks pisze...

Mmmmmmmm takiego hamburgera to pożarłabym z prędkością światła :-)

 
7 września 2014 13:25 , Blogger Unknown pisze...

Ależ intrygujące :D

 
7 września 2014 14:04 , Anonymous Anna | Studio Kuchnia pisze...

Pyszne takie!!

 
7 września 2014 23:19 , Blogger Łucja pisze...

świetny pomysł :) chętnie bym spróbowała!

 
8 września 2014 11:14 , Blogger AZgotuj! pisze...

ja się na nie zapisuje:)

 
8 września 2014 12:03 , Anonymous ladylaura pisze...

Świetne ,bardzo mnie ciekawi ich smak.

 
8 września 2014 23:21 , Anonymous Anonimowy pisze...

Zaskoczyłaś mnie pozytywnie, buraczkowy stek HIT !
I tu nachodzi pytanie jak to ugryźć :p
Pozdrawiam ;)

 
9 września 2014 19:25 , Blogger Delicious Titbits pisze...

uwielbiam domowe burgery zwłaszcza z domowymi bułeczkami :)

 
9 września 2014 22:06 , Blogger Marcelina pisze...

Cieszę się bardzo, że i Wam w takiej wersji burak się podoba :)
Takie burgery chyba będą u mnie gościć częściej, niż te z mielonym :)

 
14 września 2014 11:21 , Blogger Ania pisze...

Szukam właśnie buraczanej inspiracji a tu takie coś! Dla mnie bomba :)

 
17 listopada 2014 19:25 , Blogger Unknown pisze...

Jestem zachwycona tym pomysłem!
Nigdy nie lubiłam hamburgerów ze względu na "mięcho" w środku. Ale taki wegetariański to jest coś! Przepis do wypróbowania.

 
23 listopada 2014 20:56 , Blogger Marcelina pisze...

Monika daj znać jak Ci smakował :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna