This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Babka cytrynowa

środa, 20 marca 2013

Babka cytrynowa


Ostatnio w pracy zostałam poczęstowana babką cytrynową, pyszna! Tym razem chciałam zrobić ją sama. Jak się okazuje jest ona bardzo prosta w wykonaniu, robiłam babę pierwszy raz i została przetestowana - będzie u mnie na Wielkanoc. Bazowałam na przepisie, który jest na margarynie "Kaśce". Cytrynowo bardzo wyszło!

Składniki
4 jajka
2 szklanki mąki pszennej
2 cytryny 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
250 g margaryny
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki cukru pudru (na lukier)

Sposób przygotowania
Margarynę utrzeć na jednolitą masę z cukrem. Dodawać po jednym jajku i mieszać (skorzystałam z miksera).
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać jedną szklankę mąki do masy, zmiksować. Zetrzeć skórkę z jednej cytryny i wycisnąć sok. Połączyć skórkę z sokiem. Dodać do masy kolejną szklankę mąki i sok z skórką. Miksować do czasu powstania jednolitej masy.
Blaszkę posmarować margaryną i posypać mąką. Wlać ciasto i dać do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec ok 40 min. Przygotować lukier - wycisnąć sok z drugiej cytryny, cukier puder wymieszać z sokiem (ok 10 łyżeczek soku) i polać ostudzoną babkę.

Etykiety: , ,

Komentarze (6):

20 marca 2013 11:19 , Blogger Luka Li pisze...

Apetyczna:)

 
20 marca 2013 11:31 , Blogger Unknown pisze...

wygląda bajecznie ;D

 
20 marca 2013 11:56 , Blogger Marcelina pisze...

"Kaśka" w dużej mierze pomogła;)

 
20 marca 2013 14:03 , Anonymous ladylaura. pisze...

fajna babeczka,uwielbiam wszystko co cytrynowe,pozdrawiam.

 
20 marca 2013 19:27 , Blogger Kaś pisze...

bardzo smakowita, u nas też będzie cytrynowa
hehe Kaśki fajne są :D

 
20 marca 2013 19:30 , Blogger Marcelina pisze...

Zgadzam się ;D bez Kaśki ani rusz!

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna