This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Makaron rigatoni z sosem mięsnym

piątek, 22 marca 2013

Makaron rigatoni z sosem mięsnym

Jakiś czas temu znalazłam na Pinterest foto, na którym makaron rigatoni był poukładany w tortownicy, zalany sosem mięsnym i posypany żółtym serem - wszystko to zapiekane. Bardzo mi się spodobał ten pomysł, więc dziś na obiad podałam taki wymysł. Autorowi bardzo dziękuję za urozmaicenie gotowania ;)


Składniki
450 g mięsa mielonego
500 g makaronu rigatoni
4 ząbki czosnku
1 duża cebula
1 puszka pomidorów
1 świeża czerwona papryka
ok 200 g startego sera
przyprawy - sól, pieprz, papryka w proszku, chili, bazylia, tymianek

Sposób przygotowania
Makaron ugotować w wrzącej i osolonej wodzie ok 15 min, mieszając od czasu. 
Przygotować sos mięsny -  cebulę pokroić w kostkę i razem z czosnkiem  podsmażyć na oleju. Dodać do tego mięso i dusić po przykryciem kilka minut. Przyprawić, dodać pokrojoną w kostkę świeżą paprykę i pomidory z puszki. Wszystko przykryć i jeszcze dusić przez chwilę
Tortownicę wysmarować margaryną, posypać bułką tartą i poukładać pionowo ugotowany i schłodzony makaron. Zalać całość z góry sosem i posypać startym żółtym serem. 
Dać do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i zapiekać ok 25 min.

Etykiety: ,

Komentarze (4):

22 marca 2013 16:53 , Blogger Amber pisze...

Cudownie zapieczony!
Smakowite zdjęcia.

 
22 marca 2013 21:46 , Blogger Unknown pisze...

super pomysł ;d

 
22 stycznia 2014 12:47 , Blogger Monika Pazdej pisze...

też widziałam to zdjęcie ! Choć ja jeszcze nie zebrałam się do zrobienia ... makaron już czeka :)

 
21 lutego 2014 00:41 , Blogger Patrycja pisze...

Wygląda mega apetycznie!

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna