This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Kotlety z kalafiora

sobota, 12 kwietnia 2014

Kotlety z kalafiora

Kotlety z kalafiora
Końcówka marca dała mi takiego kopa, że dawno tak nie latałam i nie załatwiałam swoich spraw na wariackich papierach. Znacie ból przeprowadzki? Znoszenia i wnoszenia tony kartonów i worków z ubraniami? Później rozpakowywanie i szukanie "gdzie ja położyłam klucze?", "gdzie są sztućce?", "gdzie jest bluzka niebieska?!?". Dziś udało mi się w końcu obniżyć ciśnienie przy obieraniu ziemniaków i smażeniu kotletów. A kotlet jest inny, bo pod tą chrupiącą skórką ukrył się kalafior. 
Przy tak wiosennym talerzu, w międzyczasie powoli pakuję moją walizkę. Kolejne posty przez pewien czas będę nadawać z... Chicago! To co, macie ochotę razem ze mną lekko nadgryźć Amerykę? :)


Składniki (na 10 szt.)
0,5 kg kalafiora
1 jajko
bułka tarta
1 łyżka masła
1 cebula
sól i pieprz
olej do smażenia

Sposób przygotowania
Kalafior ugotować w osolonej wodzie. Cebulkę pokroić w kostkę i zeszklić na patelni. Odcedzić kalafior, dodać masło i rozgnieść jak ziemniaki na puree. Dodać cebulkę, sól i pieprz, wymieszać. Następnie dodać jajko i 2 łyżki bułki tartej. Uformować nieduże kotleciki, obtoczyć w bułce tartej i smażyć z ob stron na złoty kolor. 
Kotlety z kalafiora

Etykiety:

Komentarze (16):

4 kwietnia 2014 18:27 , Blogger Karmel-itka pisze...

muszę no zaiwanić ten przepis :]

 
4 kwietnia 2014 18:29 , Blogger Kulinarne Inspiracje pisze...

mniam!!

 
4 kwietnia 2014 21:35 , Blogger Łucja pisze...

Robię z kalafiora :) pyszne są!

 
4 kwietnia 2014 22:57 , Blogger Marta pisze...

super odsłona kalafiora!

 
5 kwietnia 2014 09:07 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Aż się zrobiłam głodna!
Życzę Ci bezstresowej przeprowadzki i wielu wspaniałych wrażeń :)

 
5 kwietnia 2014 15:30 , Blogger Kasia pisze...

Uwielbiam takie kotleciki, są najlepsze na letni obiad :)

 
5 kwietnia 2014 19:14 , Anonymous Magda C. pisze...

Bardzo fajny pomysł! Super wyglądają i pewnie jeszcze lepiej smakują :)

 
5 kwietnia 2014 21:14 , Blogger Marta pisze...

Kolejne niby typowe danie, ale wykonane z ciekawych składników :) Zdecydowanie wolę kotlety warzywne albo rybne niż z mięsa, więc chętnie wypróbuję Twój przepis!

 
6 kwietnia 2014 20:26 , Blogger simply lifetime pisze...

O matko, jak Ci współczuję tej przeprowadzki! Znam ten ból i mam nadzieję, że mnie szybko nie dopadnie! Mam jednak nadzieję, że w Twoim wypadku po prostu było warto go znieść :)

Jak widać i talerze, i sztućce się odnalazły :) nie pomyślałam, że te małe, smacznie wyglądające kuleczki to kalafior! :)

 
6 kwietnia 2014 21:28 , Blogger Marcelina pisze...

Kalafior w najlepszej odsłonie :))
Przeprowadzki mają to do siebie w moim przypadku, że za każdym razem uczę się jak najmniej spakować i zbędne rzeczy idą na śmietnik :)

 
6 kwietnia 2014 21:28 , Blogger Marcelina pisze...

I tak mi zrobiłaś smaka na kotleta rybnego! :)

 
6 kwietnia 2014 21:30 , Blogger Marcelina pisze...

Wrażeń mam nadzieje, że będzie mnóstwo :)

 
6 kwietnia 2014 21:35 , Blogger Marcelina pisze...

Najlepsza! :)

 
7 kwietnia 2014 08:51 , Blogger Kaś pisze...

uwielbiam kotlety z kalafiora!
a ja tam przeprowadzki bardzo lubię, szczególnie, gdy celem jest nowe miejsce a nie powrót ;)

 
9 kwietnia 2014 12:00 , Blogger Królowa Karo pisze...

Wyglądają przepysznie, muszę spróbować na jakiś wiosenny obiadek. Już widzę je na talerzu z młodymi ziemniaczkami.

 
15 kwietnia 2014 10:53 , Anonymous pieczarka mySia pisze...

Wspaniały przepis :) musze kiedys wyprobowac :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna