This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Kruche ciasto ze śliwkami

poniedziałek, 24 listopada 2014

Kruche ciasto ze śliwkami

Kruche ciasto ze śliwkami
Jest mi niezmiernie miło zaprosić Was do lektury najnowszego numeru magazynu Spring Plate. Znajdziecie w nim smaki jesieni, a w nich m.in. moje śliwki :) 
Magazyn ten śledzę od początku. Każdy numer jest oprawiony w przepiękne fotografie, a to wszystko pod okiem Weroniki z blogu Spring Plate. Nie powiem ile czasu się "czaiłam" by napisać z zapytaniem czy mogłabym dołączyć do następnego wydania. Tak przekładałam na kolejny i kolejny miesiąc. W międzyczasie pilnie śledziłam rozwój magazynu i zastanawiałam się -"czy moje zdjęcia są na tak wysokim poziomie?" Ale w końcu zdobyłam się na odwagę - byłam bardzo mile zaskoczona pozytywną odpowiedzią. 
W najnowszym numerze znajdziecie wszystko co najlepsze z jesiennych potraw. Z mojej strony kilka słów o śliwce i przepisy z jej wykorzystaniem.

Składniki
Kruche ciasto
300 g mąki pszennej
200 g zimnego masła
2 żółtka
100 g cukru pudru
szczypta soli
2 łyzki zimnej wody

Dodatkowo
300g śliwek węgierek
1 łyżka mąki ziemnaczanej
30 g gorzkiej czekolady, startej na tarce o dużych oczkach


Sposób przygotowania
Do miski wsypać mąkę, wymieszać z cukrem i solą.  Dodać pokorojone w kostkę zimne masło, żółtka, wodę i zagniatać. Podzielić ciasto na dwie części w proporcjach 60/40. Owinąć oba kawałki ciasta folią spożywczą i dać na 1 godzinę do lodówki.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia (użyłam formy podłużnej o wymiarach 23x12 cm). Większą część ciasta rozwałkować i wyłożyć dno blaszki. Nagrzać piekarnik do 180 stopni i piec około 15 – 20 minut na złoty kolor. W między czasie śliwki przekorić na pół, wyciągnać pestki i wymieszać z 1 łyżką mąki ziemniaczanej. Gotowy spód ciasta posypać startą czekoladą i poukładać owoce. Mniejszy kawałek ciasta zetrzeć na tarce o większych oczkach i posypać ciasto. Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec około 30 – 40 minut aż góra ciasta się zarumieni.


Etykiety: ,

Komentarze (20):

24 listopada 2014 11:16 , Blogger Krystyna Boner pisze...

Gratuluję! Takie wyróżnienie zawsze cieszy :)
A ciasto, jak to zwykle z kruchym bywa jest pyszne. A Twoje ze śliwkami jest przepyszne. Muszę spróbować :)

 
24 listopada 2014 12:07 , Blogger skoraq cooks pisze...

Najchętniej wprosiłabym się na duży kawałek tych pyszności :-)

 
24 listopada 2014 13:36 , Anonymous Anonimowy pisze...

Takie ciasta to ja Luuubię :)
Pozdrawiam,
https://cukierkowegotowanie.wordpress.com/

 
24 listopada 2014 15:02 , Blogger marzenafotografuje pisze...

Obejrzałam. Świetne zdjęcia. Gratulacje !

 
24 listopada 2014 15:58 , Anonymous ladylaura pisze...

Pyszne ciacho.

 
24 listopada 2014 16:32 , Blogger simply lifetime pisze...

następnym razem nie ma się co czaić, pisz od razu! odpowiedź nie może być inna, jak tylko twierdząca :) nie dość, że przepis świetny, to jeszcze zdjęcia boskie!

ściskam! :)

 
24 listopada 2014 18:40 , Anonymous napiecyku.pl pisze...

Śliwka i kruche ciasto, to nie zły duet :) Wygląda bardzo apetycznie, ja również chętnie sięgam po kulinarne czasopisma :)

 
24 listopada 2014 21:20 , Blogger Angie pisze...

Ach i ta piękna forma do kruchego<3

 
25 listopada 2014 13:29 , Blogger Kulinarna Fuzja pisze...

jakie piękne zdjęcia i piękne ciasto :) !!

 
25 listopada 2014 17:34 , Blogger Wypisz Wymaluj pisze...

Wspaniałe ciasto. W 100% w moim smakowym stylu.

 
25 listopada 2014 20:08 , Blogger gin pisze...

Mniam, ciacho wygląda bardzo zachęcająco :)
Gratuluję publikacji :)

 
25 listopada 2014 21:48 , Blogger Kaś pisze...

duuużo bym dała za kawałeczek :)

 
26 listopada 2014 00:54 , Blogger Poezja Smaku pisze...

Gratulacje! Ciasto wspaniałe :)

 
26 listopada 2014 14:07 , Blogger Kasia pisze...

Jakie cudowne, ze śliwkami to moje ulubione ciasta :)

 
26 listopada 2014 15:11 , Blogger Marcela pisze...

pięknie wyszło! wiele bym dała za kawałek :)

 
27 listopada 2014 22:56 , Anonymous Magda C. pisze...

Cudowne ci wyszło, chętnie bym zjadła :)

 
28 listopada 2014 21:29 , Blogger Łukasz Sakowski pisze...

Lubię takie coś, ale na drożdżowym :).

 
28 listopada 2014 22:54 , Anonymous mariola1903 pisze...

Pyszne, super zdięcia, pozdrawiam

 
30 listopada 2014 11:10 , Blogger Unknown pisze...

Takie smakowite, że aż chce się jeść monitor :P

 
11 stycznia 2015 17:53 , Anonymous Gosia pisze...

Próbowałam i smakowało wyśmienicie :) Świetny przepis :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna