This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Ciasto z kaszy jaglanej

piątek, 2 stycznia 2015

Ciasto z kaszy jaglanej

Ciasto z kaszy jaglanej
Nowy rok zaczynamy od kaszy jaglanej. By choć jedno moje postanowienie się utrzymało, bo co roku obiecuję sobie jeść zdrowiej :) Chciałam i Was skusić na kawałek ciasta, gdzie głównym składnikiem jest kasza jaglana. Jak dla mnie trochę przypomina sernik. Przy dodaniu mleczka kokosowego pachnie i smakuje jeszcze bardziej kusząco. Standardowo wpasuje się do kubka Waszej ulubionej kawy :) 
Bazowałam na przepisie z blogu Waniliowa Chmurka

Składniki
masa
2 szklanki kaszy jaglanej
1 l mleka 3,2%
3 łyżki masła
200ml mleczka kokosowego
1/2 szklanki cukru
1 łyżka cukru wanilinowego
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej

spód
100g herbatników
100g płatków owsianych
90g masła

Dodatkowo
100g rozpuszczonej czekolady
pestki granatu


Sposób przygotowania
W rondelku rozpuścić masło, odstawić na bok by przestygło. W misce pokruszyć bardzo drobno herbatniki. Dodać płatki owsiane i rozpuszczone masło i wymieszać. Formę do pieczenia wyłożyć papierem do i wylepić pokruszonymi herbatnikami, mocno dociskając. Wstawić do lodówki.
Kaszę przesypać na sitko, przepłukać zimną wodą. Następnie przepłukać zagotowaną gorącą wodą i jeszcze raz zimną (w ten sposób pozbędziemy się gorzkiego smaku kaszy). 
W garnku zagotować mleko, przełożyć kaszę i gotować przez 15 min na małym ogniu ciągle mieszając. Do gotowej kaszy dodać masło, wymieszać, a następnie wlać mleczko kokosowe i blenderem zmiksować na gładką masę. Wsypać cukier, mąkę ziemniaczaną i wymieszać.
Przelać masę na spód i piec w temperaturze 180 stopni przez 45 minut. Ostudzone ciasto dać na noc do lodówki.
Rozpuszczoną czekoladą polać ciasto i posypać pestkami granatu.
Ciasto z kaszy jaglanej

Etykiety: ,

Komentarze (26):

2 stycznia 2015 09:42 , Blogger Konczi i Szpileczka pisze...

Lubię takie przepisy, których jeszcze nie znam, a ten do takich nalezy

 
2 stycznia 2015 10:07 , Blogger Foodmania pisze...

uwielbiam ciasta na bazie kaszy jaglanej, u mnie wczoraj również gościło na blogu :)

 
2 stycznia 2015 10:37 , Blogger Marta pisze...

Jestem bardzo ciekawa, jak smakuje takie ciasto z kaszy jaglanej. Wygląda zachęcająco tym bardziej, że przypomina sernik czyli moje ulubione ciasto... :)

 
2 stycznia 2015 10:49 , Blogger whiness pisze...

Wspaniałe ciasto :) Kaszę jaglaną warto jeść w każdej postaci, więc to świetna wymówka, by wypróbować ten przepis! :)

 
2 stycznia 2015 12:59 , Blogger FotoNaturalnie.blogspot.com pisze...

Jeszcze nie próbowałam kaszy jaglanej dodawać do ciasta. Zaciekawiłaś mnie i spróbuję je wykonać ( jak tylko ochłonę ze świątecznego ciastowego okresu :))

 
2 stycznia 2015 13:37 , Blogger marzenafotografuje pisze...

Kupiłam kaszę jaglaną miesiąc temu i zalega w szafce, a ja o niej zapominam. Może spróbuję zrobić ciasto według Twojego przepisu.
Zdjęcia jak zawsze profesjonalne, aż ślinka leci :)

 
2 stycznia 2015 15:38 , Blogger AZgotuj! pisze...

śliczne zdjęcia ujęcia, pięknie fotografujesz:) Wszystkiego dobrego w NR:)

 
2 stycznia 2015 16:27 , Blogger Martha pisze...

Wow, to ciasto musi być pyszne! :)
Konieczne do wypróbowania!

 
2 stycznia 2015 17:49 , Blogger Amber pisze...

Ciasto wspaniale się prezentuje!
Bardzo ciekawi mnie jego smak.
Pomyślności w 2015!

 
2 stycznia 2015 17:52 , Anonymous Pan Kejk pisze...

Wygląda smacznie, jest owoc granatu, więc dla mnie już jest pysznie:)

 
2 stycznia 2015 19:11 , Blogger Angie pisze...

Wygląda naprawdę świetnie, muszę spróbować takiego ciasta z kaszy jaglanej, to na pewno!: )

 
2 stycznia 2015 21:12 , Blogger Delicious Titbits pisze...

Wygląda mega kusząco, i przyznam się że nigdy nie robiłam ciasta z dodatkiem kaszy, z pewnością wypróbuję przepis :)

 
2 stycznia 2015 23:00 , Anonymous Magda C. pisze...

Piękne ciasto, zapisuję na pewno zrobię :)

 
3 stycznia 2015 00:00 , Blogger Krystyna Boner pisze...

Z kasza jaglaną desery już robiłam . Bardzo udane. Tak więc Twoje ciasto nie dość, że wygląda kusząco, to już wiem, że jest bardzo smaczne :)

 
3 stycznia 2015 00:23 , Blogger Marcela pisze...

mniam! kocham ciasta z jaglanej! PYCHA!

 
4 stycznia 2015 14:35 , Blogger Cukry Proste pisze...

Muszę nadrobić zaległości i w końcu upiec takie ciasto z kaszą!

 
4 stycznia 2015 15:47 , Blogger Unknown pisze...

Nie zgadzam się, te zdjęcia są zbyt urocze, nie mogę na nie patrzeć. bo zazdrość ;p

 
4 stycznia 2015 18:59 , Blogger simply lifetime pisze...

wygląda cudownie i rzeczywiście łudząco przypomina sernik. od niedawna bardzo polubiłam kaszę jaglaną, tak naprawdę jako jedyną z kasz, dlatego z chęcią spróbowałabym takiego ciacha. i jeszcze jedno - niezmiennie zachwycają mnie Twoje zdjęcia :)

P.S. wszystkiego najpiękniejszego w nowym roku! :* :)

 
4 stycznia 2015 22:39 , Blogger gin pisze...

Mniam, wygląda niesamowicie kusząco :)

 
4 stycznia 2015 23:23 , Anonymous Gosia pisze...

Pyszności :) Wygląda wspaniale i będzie jak znalazł na małe co nieco w czasie mojej niby-diety hehe :)

 
4 stycznia 2015 23:46 , Blogger Łucja pisze...

Przepysznie wygląda :) Będę musiała upiec, ponieważ też sobie co roku dużo obiecuję, a później mało ze tego wychodzi :D

 
6 stycznia 2015 21:59 , Blogger Anulla pisze...

bardzo ciekawe ciasto, jestem ciekawa smaku, jeszcze nie robiłam ciasta z kaszy :)

 
7 stycznia 2015 12:15 , Anonymous Anonimowy pisze...

Musze przyznać, że połączenie kaszy i sernika z kokosem mnie przekonało, wypróbuje na pewno. Tylko żeby jeszcze było kogo skarmiać później... Odwieczny problem, albo zrobię pół porcji ;]

 
9 stycznia 2015 13:15 , Anonymous ladylaura pisze...

Intrygujące ciasto ,słodkie kaszotto ,pysznie!.

 
20 stycznia 2015 21:06 , Blogger Urszula - Proste potrawy pisze...

Śliczne ciasto wyczarowałaś, aż ślinka cieknie :)

 
4 marca 2015 20:46 , Blogger whipped cream pisze...

Fenomenalny przepis, z pewnością zrobię takie ciasto. Zapisałam przepis.

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna