This page has found a new home

Blogger 301 Redirect Plugin Pink Envelope: Crêpes - francuskie naleśniki

sobota, 3 stycznia 2015

Crêpes - francuskie naleśniki

Cienkie naleśniki z białym serem
Cienkie, delikatne naleśniki, nadziewane serową masą z dodatkiem migdałów i soku z pomarańczy. Powiem szczerze, nie mam ręki do cienkich naleśników. Wszystkie dotychczasowe podejścia kończyły się fiaskiem. Przeważnie ciasto było za gęste i nie chciało się rozlewać, tworząc jedynie dziwny wzorek. A jak już się rozlało to na wieki przywarło do patelni. W sferze marzeń pozostawały krokiety własnej roboty, nie wspominając naleśników na słodko. 
Na szczęście w święta Mikołaj dostarczył mi rewelacyjną, i jakże smaczną, książkę Julii Child "Francuski Szef Kuchni". Po pierwsze uwielbiam film z Meryl Streep, która wciela się w rolę Julli Child (przy scenie przygotowywania boeuf bourguignon mam ochotę zjeść telewizor). Do tego zawsze, ale to zawsze na napisach końcowych chowam się pod pościel i płaczę pytając mojego chłopaka, dlaczego już się skończył. No i przede wszystkim znalazłam w tej książce idealny przepis na cienkie naleśniki. Żegnaj gęsta brejo i kleisty glucie. Witaj smaczne śniadanie! :) 

Składniki (na 10 naleśników o średnicy 20 cm)
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki mleka
3/4 szklanki wody niegazowanej
3 żółtka
1 łyżka cukru
3 łyżki oleju

Nadzienie
250g półtłustego twarogu
2 łyżki cukru
3 łyżki zmielonych migdałów
100g serka mascarpone
1/3 szklanki soku pomarańczowego

Sposób przygotowania
Mąkę przesiać do miski. Dodać żółtka, mleko, wodę, cukier i olej i zmiksować na gładką masę. Przełożyć do lodówki na 1 godzinę. 
Rozgrzać patelnię. Lekko natłuścić ją masłem. Chochelką nabierać ciasto i wlać na środek patelni. Szybko zakołysać by ciasto się równomiernie rozpłynęło. Smażyć z obu stron na delikatnie rumiany kolor.
Nadzienie -  do miski przełożyć twaróg, rozdrobnić widelcem. Dodać serek mascarpone, zmielone migdały i sok pomarańczowy. Zmiksować na gładką masę. Lekko przestygnięte naleśniki posmarować masą i złożyć. Podać z cukrem pudrem. 
Crepes cienkie, francuskie naleśniki

Etykiety: ,

Komentarze (15):

3 stycznia 2015 17:44 , Blogger Piotr, Pogotujmy.pl pisze...

Z serkiem mascarpone i pomarańczami... musi być takie pyszne! :)

 
3 stycznia 2015 18:15 , Anonymous napiecyku.pl pisze...

Wyglądają bardzo lekko, na pewno są delikatne i smaczne :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

 
3 stycznia 2015 18:20 , Blogger Angie pisze...

Uwielbiam przepis od Julii na naleśniki, są po prostu idealne; ))

 
3 stycznia 2015 20:16 , Blogger N. ze Szwecjobloga pisze...

Dzięki za wzmiankę o filimie - wiele osób mi o nim mówiło, a ja go jeszcze nie widziałam. Koniecznie muszę nadrobić zaległości. I pokazać narzeczonemu przepis na te naleśniki - u nas w domu to on jest naleśnikowym mistrzem ;)

I poza tym: smacznego, pełnego inspiracji, niezwykłych wydarzeń i sukcesów 2015 roku!

 
3 stycznia 2015 21:02 , Blogger sagneska pisze...

No to narobiłaś mi smaka ;) tylko kurcze jakoś mam ochotę na jakiś inny szalony farsz! Coś wymyślę :D

www.sagneska.pl

 
3 stycznia 2015 23:37 , Blogger Karmel-itka pisze...

och, uwielbiam je!

 
4 stycznia 2015 14:33 , Blogger Cukry Proste pisze...

Też uwielbiam ten film, co jakiś czas oglądam, śliniąc się do telewizora;) A naleśniory wyglądają pysznie, takich jeszcze nie jadłam - wstyd.

 
4 stycznia 2015 14:39 , Blogger Kasia pisze...

Też uwielbiam ten film! Naleśniczki zrobię jutro, pychotka :)

 
4 stycznia 2015 15:49 , Blogger Unknown pisze...

Bajeczne ^^

 
4 stycznia 2015 17:51 , Blogger marzenafotografuje pisze...

Dawno, dawno temu potrafiłam smażyć naleśniki. Teraz jestem kulinarnym leniem.
Książka też jest świetna, mam w swoich zbiorach. Bardziej lubię czytać niż oglądać. Chociaż film tez mi się podobał :)
Zdjęcia jak zawsze smakowite :)

 
4 stycznia 2015 19:15 , Blogger simply lifetime pisze...

ja też uwielbiam Meryl Streep, to moja ulubiona aktorka! :) a naleśniki wyglądają obłędnie... to kiedy jemy razem śniadanie? :)

 
5 stycznia 2015 11:09 , Blogger Marcelina pisze...

Gdyby jeszcze ona podała Nam te naleśniki ;))

 
7 stycznia 2015 14:02 , Blogger Domowi i ze smakiem pisze...

Takie dopieszczone te naleśniki :)

 
11 stycznia 2015 19:21 , Anonymous Magda C. pisze...

Super naleśniki, mniam :)

 
15 stycznia 2015 10:12 , Blogger Konczi i Szpileczka pisze...

Wyglądają bardzo apetycznie!

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna